2023-ban is nagy számú, közel 100 díjazott márka részvételével rendezték meg Magyarország egyik legfontosabb üzleti díjátadó eseményét, a Superbrands gálát. A kiemelkedő márkák értékelésén túl a Superbrands Magyarország Program küldetésének tekinti, hogy felhívja a figyelmet társadalmi szinten aktuális kérdésekre, a díjazott márkákkal közösen. Az idei évben a felelősségvállalás fontossága állt a fókuszban.
A zero waste életmódra törekvéssel, kevesebb csomagolt termék vásárlásával, szelektív hulladékgyűjtéssel, komposztálással, újrahasznosítással egyre többen törekszenek a környezetbarát életmódra. És ha a fogyasztók saját magukkal szemben is egyre igényesebbek a fenntarthatóságra törekvés terén, akkor a márkáktól sem várnak kevesebbet.
„A Superbrands gálaműsor magyarországi szervezőjeként feladatunknak tekintjük, hogy az ünnepi pillanatok mellett a kiemelkedő márkák értékelésén és méltatásán túl reflektorfénybe állítsunk társadalmi szinten is fontos és aktuális kérdéseket. A globális trendeket szem előtt tartva idén a környezetvédelmi felelősségvállalás, és a zöld CSR állt a fókuszban, és nagy öröm látni, hogy a Superbrands díjazottak mennyire éreznek felelősséget a környezetükért, és mennyi erőfeszítést tesznek vállalkozásuk, tevékenységük káros anyag kibocsátásának csökkentéséért vagy ilyen anyagok használatának kiküszöböléséért. Sok a teendő még ezen a téren, de a kiválóságra törekvő márkák célja, hogy társadalmilag és a természeti környezetük számára is hasznos munkát végezzenek” – mondta el László Géza programigazgató.
A Superbrands díjak tervezésekor szintén a fenntarthatóságot tartották szem előtt: vegetáló zuzmókompozícióval, és csak természetes alapanyagok felhasználásával készültek az idei márkadíjak.
Az este folyamán bemutatkozhatott a Superbrands Magyarország által patronált zöld innováció, a 10 millió Fa Alapítvány is, amely a legnagyobb magyar alapítású, klímavédelmi, politikamentes, non-profit szervezet, mely faültetési projektjein keresztül országos szinten épít összetartó környezet-, és klímabarát közösségeket. A szervezők egy tiszteletbeli díjjal is kifejezték elismerésüket az Alapítvány „egy fő = egy fa” kezdeményezése előtt. A díjazott márkák közül többen anyagi támogatásukkal is segítik ennek a különleges célnak az elérését.
A Superbrands Magyarország Gáláról
Idén tizenkilencedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat, a Business Superbrands díjas üzleti márkák pedig tizenhatodik alkalommal részesültek díjazásban a Budapest Music Centerben megtartott ünnepi gálaesten.
A Superbrands díj a márkaérték tudatosításában segít: kommunikációja olyan pozitív értékekre hívja fel a fogyasztók és az üzleti partnerek figyelmét, mint a márka mögött álló vállalat pénzügyi stabilitása, országos ismertsége és kedveltsége, valamint kiemelkedő márkaépítési gyakorlata.