Rögtön egy világklasszissal nyit a negyedik Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek: az Európa egyik vezető társulataként számon tartott Les Ballets de Monte-Carlo huszonöt éve töretlen sikerrel játszott Hamupipőkéjét április 5-én és 6-án láthatja a táncrajongó közönség az Erkel Színház színpadán.
Karolina monacói hercegnő édesanyja, a legendás Grace Kelly kívánságát teljesítette, amikor 1985-ben megalapította az azóta világhírnévre szert tevő Les Ballets de Monte-Carlót, akik hamar megnyerték maguknak a balettvilágot. Az elmúlt majd négy évtizedben a világ vezető táncegyütteseinek sorába lépett, ma már ötven táncosból álló társulat a világ minden jelentős színpadán szívesen látott vendég.
Ebben kiemelt szerepet játszik az együttest 1993 óta vezető rendező-koreográfus, Jean-Christophe Maillot, akinek munkái igazikortárs alkotások: a klasszikus balett, a modern és kortárstánc, a színház, a cirkusz és a dráma segítségével ugyanis a legnépszerűbb, már-már unásig játszott darabokat is képes újragondolni és úgy a közönség elé tárni, hogy a nézők egy számukra addig nem ismert oldalát lássák meg az ismert történeteknek.
Az 1999-ben Szergej Prokofjev zenéjére bemutatott Hamupipőkében Maillot a klasszikus tündérmesei kliséelemeket hátrahagyva, a címszereplő szegény sorsú leány és a herceg mesebeli románca helyett a szereplők sokszor szövevényes és bonyolult érzelmeire helyezi át a hangsúlyt. A szinte minimalista, stilizált látványvilágba áthelyezett történetben nem vonják el a figyelmet a mondanivalóról a pompázatos díszletek és csillogó jelmezek; Hamupipőke mezítelen lába az egész balett szimbolikus tárgyává válik: nemcsak a fiatal lány szegénységének, kivetettségének jelképe, de az a testrész is, amely nélkül nem létezhet a tánc.