Március utolsó hétvégéjén elindulnak a kismartoni quartetto plus vonósnégyes-napok. Első nap, március 30-án, csütörtökön az Emerson String Quartet tagjai az utolsó európai turnéjuk befejező koncertjét adják. Érdekes egybeesés ez a fellépés, mert búcsú és debütálás is egyben.
A szakmában eltöltött negyven év alatt most lép fel először és utoljára az együttes a vonósnégyesek bölcsőjében, a Haydn Teremben. A közönségnek egyszerre lesz könnyű és nehéz dolga, hiszen az együttes különösen pazar programmal lép színpadra.
Az Emerson Quartet tagjai mindig is szívükön viselték az amerikai kontinens zenéjének bemutatását; ezúttal Samuel Barber Adagio vonósnégyesekre című, eltúlzott, leplezetlen emocionális fájdalmat tükröző művét szólaltatják meg. A koncert fénypontjaként Haydn muzsikáját élvezhetjük, az est témájához illő kezdeti csattanóval: az 5. (G-dúr) kvartettben a szokásos nyitány helyett rögtön egy pianissimo záró kadenciát hallhatunk! A mű íve a profi népzenei betétektől az operaparódiáig terjed – Haydn humorát mindig is magasra értékelték az Emerson Quartet tagjai. Schubert zárásként felcsendülő csodálatos G-dúr kvartettje a transzcendens kimondhatatlan érzését közvetíti.
Március 31-én, pénteken este a 2009-ben alapított, Quertetto di Cremona, az olasz vonósnégyes-kultúra kiváló nagykövetének előadásában Ravel káprázatos, táncos, fiatalkori műve, az F-dúr vonósnégyes, Haydn, illetve Beethoven két késői alkotása közé illesztve csendül fel ezen az estén. Haydn utolsó vonósnégyesében, az 1. (G-dúr) kvartettben humor, melankólia és érzelmi mélység elbűvölő egységet alkotnak. Beethoven, a késői vonósnégyesek sorába tartozó, drámai-bánatos a-moll vonósnégyese magában foglalja az ismert, Egy felgyógyult beteg hálaimája az Istenséghez, líd hangnemben címet viselő lassú tételt is.
Április 1-én három fiatal vonósnégyes veszi birtokba az Esterházy-kastély több terét. A vonósnégyesek délelőtt a Quartetto de Cremona mesterkurzusán vesznek részt. Az esti koncertsorozat 18 órakor indul a kastély kápolnájában, majd az Empire-teremben folytatódik és végül a Haydn Teremben zárul. Az este Haydn Krisztus hét szava a keresztfán című művére épül. A darab 1785-ös, cadízi bemutatóján a püspök a Megváltó mindegyik szava után megosztotta saját aktuális gondolatait. Ehhez hasonlóan a darab egy-egy tételére kortárs zeneszerzők, Kaija Saariaho, Daniel Serrano, Busha El-Turk és Aida Shirazi műveivel reflektálnak a Leonkoro Quartet, az Adelphi Quartet és az Isidore Quartet zenészei.