Az Enyhe katarzis legutóbbi adásának vendége Csere Márton, alias Sobek, a nemzetközileg is jegyzett DJ és producer volt, akivel többek között szóba került a DJ szerepe és hatása, az, hogy miként épül fel egy set, milyen helyzetben van manapság az elektronikus zenei színtér itthon és Magyarországon, az, hogy mennyiben lehet inspiráció a klasszikus zene, és természetesen szóba került Palotai felmérhetetlen hatása a magyar underground szcénára.
„Számomra az elektronikus zene egyfajta energiaáramlás” – véli Sobek, aki az egyik legismertebb és legkeresettebb magyar DJ és zenei producer külföldön. „Az egész olyan, mint egy utazás, és én magam letapogatom a közönség hangulatát és ahhoz igazítom az adott setet. Ez mindig több, mint egy veretés, el kell jutnunk valahonnan valahová, és ehhez megvannak a megfelelő eszközök is.”
A teljes beszélgetés itt nézhető meg:
Sobek szerint a produceri tevékenység teljesen más, mint a DJ-szerep, rengeteg munka és idő szükséges hozzá, elképesztő mennyiségű zenét kell meghallgatni, hogy aztán létre tudja hozni a saját alkotását. Sobek jó kapcsolatot ápolt a nemrég elhunyt Palotaival, akitől ő maga is sokat tanult, és azt is elmondta, hogy a hatás a magyar undergroundra felmérhetetlen.
Sobek úgy véli, hogy napjainkban, mint minden, így az elektronikus zenei szcéna is felhígult, sokkal fontosabb a látvány és a körítés, mint maga a zenei produktum.
A beszélgetésben szó esik még arról, hogy mi a hasonlóság a klasszikus és az elektronikus között, arról, hogy miért rokonítható a sámán a DJ szereppel, és arról is, hogy milyen komoly szakmai munka folyik Ibizán, de a felek beszélgetnek az elektronikus zenei színtér és a tudatmódosító szerek kapcsolatáról is.