Múlt héten vette kezdetét a III. Haydneum Egyházzenei Fesztivál, de még nem késő csatlakozni: e hét második felében három különleges estét kínál a rendezvény.
A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar grandiózus nyitóestje, valamint a Gemma Énekegyüttes klasszikus, nagy részben a cappella kóruskoncertje indította a fesztivált, csodálatos zenei pillanatokkal ajándékozva meg a hallgatókat.
A gondosan szerkesztett, műfaji sokszínűséget ígérő program június 13-án folytatódik. Ezen az estén A Megváltó hét utolsó szava a kereszten című alkotás, Joseph Haydn életművének különleges, több alakban is létező csodája szólal meg – immár hagyományosan – a Haydneum Egyházzenei Fesztiválján. A spanyol felkérésre eredetileg zenekarra komponált, de zongoraverzióban is megjelentetett és oratóriumként is meghallgatható alkotás ezúttal a szerzői vonósnégyes-átiratban kerül közönség elé – ám vonós kamarazenekari előadásban. S mivel e kamarazenekar a muzsika lelkéről elnevezett és 2010-es megalakulása óta számos díjjal elismert Anima Musicae lesz, a méltó interpretáció garantált.
Az alacsonyabb sorszámú Haydn-szimfóniák egyike, a krisztusi korban komponált, szenvedélyes pillanatokban gazdag 39. szimfónia indítja majd a pénteki, június 14-i koncert programját, hogy azután felhangozzon az életmű legutolsó nagy alkotása, a fúvós hangszereknek kitüntetett szerepet juttató Harmoniemesse. A válogatott énekes szólistagárda partnere a sárgarigó után elnevezett Oriolus Kamarakórus és az ahhoz hasonlóan fiatalos és vállalkozó kedvű Budapest Sound Collective lesz, méghozzá a 2013-ban alapított zenekar művészeti vezetője, Dubóczky Gergely irányításával.
Június 15-én, szombaton zárul az idei Haydneum Egyházzenei Fesztivál. A zárókoncert műsorát a 18. század kimeríthetetlenül gazdagnak tetsző egyházzenei terméséből válogatta össze Vashegyi György, hiszen a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar, valamint a négy kiváló énekes szólista előadásában – egy kivétellel – csupa olyan figyelemreméltó kompozíció hangzik el, amelyet több mint két évszázada nem játszottak. Werner, Aufschnaiter és Schmidt egy-egy műve vár tehát a felfedezésünkre, s tegyük a szívünkre a kezünket: Francesco Bartolomeo Conti szerzeményeit is csak e koncert után köszönthetjük majd meghitt ismerőseink sorában.
A koncertet 19 órától bevezető beszélgetés előzi meg, ahol a koncertjeggyel rendelkező hallgatóság még több izgalmas részletet tudhat meg a művek hátteréről, s a több mint 200 éve nem hallott alkotások templomi, levéltári, könyvtári gyűjteményekből származó kéziratainak modern kotta formájában való koncertpódiumra jutásának útjáról.
További információ ide kattintva.