Négy magyar és egy osztrák fiatal énekes részvételével megkezdte első félévét a Magyar Állami Operaház kétéves szakmai továbbképzése, a Marton Éva Nemzetközi OperaStúdió.
Számos nemzetközi példát és a Magyar Állami Operaház hagyományait felidézve kezdi meg működését a dalszínház operastúdiója, amely pályakezdő operaénekesek számára kíván szakmai felkészítést biztosítani egyetemi tanulmányaikat követően, valamint lehetőséget nyújtani színpadi tapasztalataik bővítésére hivatásuk kezdeti szakaszában. A Magyar Állami Operaházban 2024 júniusában tartott kétkörös meghallgatás eredményeként öt fiatal énekes, Balázs Norbert bariton, Fenyvesi Gabriella Rea szoprán, Anija Lombard szoprán, Ortan Vivienne mezzoszoprán és Pál Botond tenor kezdi meg tanulmányait az operastúdió első évfolyamán.
A négy féléves képzés első szemeszterében Marton Éva, az operastúdió fővédnöke, majd további jelentős énekművészek foglalkoznak a pályakezdő énekesekkel, akiket mesterkurzusokon, illetve konkrét szerepek betanulásával egyéni foglalkozásokon készítenek fel. Emellett szerepgyakorlat, színpadi gyakorlat, mozgás, opera- és interpretációtörténet, valamint nyelvi coaching tantárgyak szerepelnek a pályakezdő énekesek órarendjében.
A Marton Éva Nemzetközi OperaStúdió (MOST) szakmai vezetője Almási-Tóth András, az OPERA művészeti igazgatója, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem habilitált docense. Az énekesek osztályfőnöke Harangi Mária rendező, főjátékmester, színpadi gyakorlat óraadó tanár, szerepgyakorlatot Szennai Kálmán karmester, korrepetitor, opera- és interpretációtörténet dr. Ókovács Szilveszter főigazgató tart. A képzés elsődleges helyszíne a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza, szakmai partnere pedig a Zeneakadémia.
A meghirdetett tantárgyak mellett minden félévben egy-egy mesterkurzus is szerepel a tantervben, idén ősszel Halász Péter, a Magyar Állami Operaház első vendégkarmestere tart előadássorozatot Mozart műveiről. A fiatal énekesek ezen felül részt vesznek a Dalszínház életében is: előadásokban lépnek fel, kiválasztott szerepeket coverolnak, és szükség esetén beugranak. Az év végén vizsgaelőadáson számolnak be művészi tudásukról, Haydn Armida című művét a San Diegó-i Opera Neo énekeseivel közös produkcióban Budapesten és az Egyesült Államokban is bemutatják.
Marton Éva 2024 januárjában, a Magyar Állami Operaházban a magyar kultúra napja alkalmából hirdette meg, hogy a Dalszínházban idén szeptembertől a fővédnökségével operastúdiót indít. A Magyar Állami Operaház hasonló célok mentén korábban már működtetett ösztöndíjprogramot és operastúdiót, megfelelő infrastruktúra és anyagi háttér hiányában azonban ezek a kezdeményezések a 2000-es évek végére elhaltak.