• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • eSzínház Fesztivál
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • ICMA blog
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Te csak hallgass! Zene

A macskakövek és kávéházak birodalmába repít Farkas Gábor 

Szerző: Szatmári Róbert2022. április 20.
Facebook Twitter E-mail
Farkas Gábor - fotó: Raffay Zsófia
Farkas Gábor - fotó: Raffay Zsófia

Ki ne vágyna vissza a 19. századi Bécsbe, amikor virágkorát éli a polka, és a keringő, az operett denevérjei és részeges börtönőrei pedig görbe tükröt mutattak az osztrák császárváros polgári közönségének, a romantika fellángolásai mellett. Farkas Gábor Soirées de Vienne című új lemezén a Bécshez kötődő zeneszerzők, vagy sokkal inkább hangulatok közé kalauzol minket.

Schubert a klasszicizmus utolsó és a romantika első zeneszerzője, a zongora romantikus hangzásának egyik legnagyobb zsenije. A zongora filozófiára is alkalmas, képes mindent személyessé változtatni, nincs olyan  hűvös és távolságtartó muzsika, amely zongorán ne lágyulna el kicsit. Schubert zenéje pedig nem távolságtartó, nála a zongora mindig csendes intimitást közvetít, ő tudott zongorán érezni és érzést közvetíteni.   

Farkas Gábor tematikus lemeze tökéletesen idomul ehhez a hangulathoz, igazi felhívás keringőre. Egyébként is öröm, hogy egyre több, a hangulati egységet szem előtt tartó kiadvány készül, melynek már a címe is tükrözi ezt a szemléletet, és nem elégszik meg annyival, hogy a borítóra csupán a szerző és a cím legyen olvasható.

Farkas Gábor korunk egyik legizgalmasabb zongoristája, otthonosan mozog ebben a világban, mind egyénisége, mind játéka illik ehhez az életérzéshez. Schubert, Liszt impromptu-i képviselik a kifinomultabb, akár kissé dekadensnek is nevezhető szellemiséget. Strausstól pedig parafrázist hallhatunk, de ez utóbbi is légies, éteri.

Ez a légiesség azonban minden egyes tételben ott van, a bonyolultabb zenei frázisok is könnyen szólnak Farkas keze alatt. A zongorista zenei utazásra hív, de ezúttal nem csak hangokat, de helyszíneket, utcasarkokat, negyedeket, kiskocsmákat is megmutat. Képzeletünk a régi Bécsben sétál, ahol minden ablakból apfelstrudel illata száll és zene hallatszik.

 

Farkas Gábor új lemeze technikailag is nagyon magas színvonalú, de nem bravúroskodik öncélúan, a hang őszinte. Lelassít, visszarepít egy olyan korba, ahol nem a digitális térben, hanem macskakövek és kávéházak birodalmában volt az igazi felfedeznivaló. Gemütlichkeit, persze, hogy az, és nagyon lehet ezt szeretni.

kritika bécs hungaroton farkas gábor icma review
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésKizárta soraiból a Csajkovszkij-versenyt a Nemzetközi Zenei Versenyek Szövetsége
Következő bejegyzés Don Juan, vagy az apák kínja a Szkénében

Ajánlott Bejegyzések

Baráth Emőke és Philippe Jaroussky - fotó: Edouard Brane / Müpa
Te csak hallgass!

Baráth Emőke lemezét négy kategóriában is Opus Klassik díjra jelölték

2022. július 5.1 perc olvasás
Gemza Péter
Debreceni Ünnepi Játékok

Gemza Péter: „Mágikus előadást kíván ez a mágikus környezet”

2022. július 5.3 perc olvasás
Jonathan Cohen - fotó: Emmer László
Fesztivál Akadémia

Jonathan Cohen: „A zene elsődlegesen dráma”

2022. július 5.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Francesco Meli - fotó: Victor Santiago Promóció

Francesco Meli: „Mindig vannak új felfedezések a partitúrában”

Promóció

Kék rapszódia a Fertőrákosi Barlangszínházban – Játék

Várallyay Kinga Promóció

Várallyay Kinga: „A Kék rapszódia egy igazi sikerdarab”

100 Tagú Cigányzenekar - forrás: Margitszigeti Szabadtéri Színpad Promóció

Prímás parádé a 100 Tagú Cigányzenekarral a Margitszigeten

Keller András - forrás: Concerto Budapest Promóció

Válogassa össze bérletét a Concerto Budapest koncertjeiből!

Vasas Petra - fotó: Králl Kevin Promóció

Vasas Petra: „A mozivászonról látni a saját filmünket mindent felülmúló élmény”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.