Hamarosan megjelenik a Müncheni Rádiózenekar legújabb felvétele, a dupla albumon Beethoven Egmont kísérőzenéje hallható John Fiore vezényletével.
1809 szeptemberében a bécsi Hofburg Színház megbízta Ludwig van Beethovent, hogy készítsen új kísérőzenét Johann Wolfgang von Goethe Egmont című művéhez. Beethoven munkához látott. Jól haladt, mert a téma megfelelt neki: a tragédia a spanyol csapatok által fenyegetett Brüsszelben játszódik, az elnyomással és az idegen uralommal szembeni ellenállásról szól. A teljes kísérőzenét végül 1810. június 15-én mutatták be.
Maga a zene egyértelművé teszi, hogy ez a megbízás közel állt Beethoven szívéhez – messze meghaladja az akkoriban szokásos kísérőzene színvonalát. Ez nemcsak a kompozíciós igényekre, hanem a zene és a dráma kapcsolatára is vonatkozik. Beethoven a puszta illusztrációtól eltekintve értelmezést és ezáltal egy további jelentésszintet biztosított a darabnak.
A kísérőzene tíz számból öt közvetlenül a színpadi cselekménybe illeszkedik; a másik öt, vagyis a nyitány és a négy entr’actes kevésbé szorosan kapcsolódik a drámához. A kizárólag szcenikai bemutatásra tervezett zene koncertszerű előadása természetesen nélkülözi az eredeti darabbal való szoros viszonyt, manapság legtöbbször csak a nyitányt adják elő.
A BR-Klassik felvételén a Müncheni Rádiózenekar tolmácsolásában elevenedik meg a hősi hangulat, a karmester John Fiore. A dupla album első CD-je a teljes változatot tartalmazza, narrációval és zenével; a második CD-n pedig Beethoven zenéje hallható önmagában.