Georg Friedrich Händel és Arcangelo Corelli találkozása ihlette ezt a lemezt, amelyet az Etcetera kiadó jelentetett meg. A Musica Gloria egy fiatal és lendületes régizene-együttes, amelynek Beniamino Paganini és Nele Vertommen vezetésével az a célja, hogy a hallgatóságot szeretetteljes, élénk, színes és történelmileg hiteles előadásokkal ismertesse meg. Az együttes nem riad vissza a jól ismert remekművek és a méltatlanul ismeretlen kompozíciók előadásától sem.
Az 1706-07-es év fordulója körül a 21 éves Georg Friedrich Händel Rómába érkezett. Kortársak visszaemlékezései szerint „firenzei és velencei zenei teljesítményének híre már jóval előtte eljutott a metropoliszba”. Arcangelo Corelli (1653-1713) ekkoriban Rómában már zenei sztárnak számított: ötvenéves korára már régóta a város legjelentősebb hegedűművészeként és hangszeres zeneszerzőjeként volt ismert, és olyan illusztris mecénásoknak dolgozott, mint Pietro Ottoboni, Benedetto Pamphili és Francesco Maria Ruspoli. Mivel Händel hamarosan ugyanezekben a körökben mozgott, a színpadon is gyakran játszhattak együtt: minden bizonnyal az Il trionfo del Tempo és a La Resurrezione (A feltámadás) című oratóriumok bemutatóin. Ezeken az alkalmakon Corelli volt a koncertmester, Händel pedig a csembalóról vezényelt.
A feltámadás premierjének egyik próbáján állítólag vita alakult ki Corelli és Händel között a francia nyitány előadása miatt, amelyet Corelli nem tudott értékelni. Händel ekkor maga játszotta el a „problémás részt”, mire Corelli így válaszolt: „De, kedves szász, ez a zene francia stílusú, amiből én semmit sem értek”, ezek után Händel komponált egy olasz nyitányt. Ezen az összecsapáson kívül más súrlódás nem ismert a két zseniális zenész között. Händelre egyértelműen hatással volt Corelli stílusa, triószonátáiban például nagyszerű szólórészeket biztosított Corellinek, amelyekben az tündökölhetett.
Händel és Corelli oboára és vonósokra írt concertói csaknem végig felváltva szerepelnek a lemezen. A hangzás kimagasló, ezen már meg sem lepődünk, a pár hangszeres barokk darabok megfelelő akusztikai körülmények közé helyezése a hangmérnökök egyik kedvenc elfoglaltsága. Kiváló a térérzet, a Musica Gloria Beniamino Paganini és Nele Vertommen vezetésével szépen artikuláltan és finoman játszik. Hiába beszélünk két (eltérő nemzetiségű) szerzőről, a hangulati egység adott: olasz stílusú zenét hallunk itt, nyoma sincs a francia extra-tündöklésnek, sem a német szikárságnak. Behízelgő, de nem negédes dallamok uralkodnak, az az érzésem támad, hogy nagyon szeretném mindezt egy római templomban, még egy kicsivel több visszhang társaságában hallgatni.