Ez James Ehnes és Sir Andrew Davis harmadik közös munkája a Chandos kiadónál, és az első pillantás a kizárólag Stravinsky-műveket tartalmazó listára azt mutatja, hogy egy versenymű, egy balett és kisebb zenekari darabok tökéletes egyensúlya található a korongon.
A Hegedűverseny összetett profilját tekintve némileg emlékeztet rokonára, a Fúvósversenyre – a határozott lendület és az elegáns líraiság kombinációja. A Toccata hangszerelésének különböző rétegei nagyon szépen érvényesülnek, bár engem a finom rézfúvós játék túlzott visszhangja zavart. Ez azonban kisebb hibának bizonyult az uralkodó táncos elemek fényében, amelyhez Ehnes élénk személyiséget ad: időnként nehézkes és robusztus, de tud kacér és finom is lenni. A változó hangszerelés ezekben a pillanatokban döntő fontosságú, és a vonósok, rézfúvósok és fúvósok nem okoznak csalódást a reflektorfényben töltött idejük alatt.
Ami a zenekari műveket illeti, a harcias Scherzo à la russe-ban (5. track) meg kellene engednie a rézfúvósoknak a nekik járó pillanatot. Kicsit több magas hangra lenne szükség, ahogyan azt más felvételeken halljuk.
Úgy találtam, hogy a két Szvit a lemez legélénkebb és legjobban előadott művei közé tartozik. Az 1. szvit négy vignettája (Stravinsky Öt könnyű zongoradarabjának zenekari feldolgozása) rövid, de a játékosok élővé és elbeszélhetővé teszik őket. A Napoletana például ragadós ritmikájú, ahogy egy nyüzsgő olasz utcát ábrázol, majd szinte azonnal lecsap ránk a heves Española (8. szám), amelynek merész vonós riffjei és éles fúvósok nyers energiát és sürgősséget idéznek.
Stravinsky neoklasszicizmusának példájaként az Apollon Musagète átgondolt választás, különösen a többi válogatással összevetve. A nyitó Naisaance d’Apollon gazdag keveredése és lágy textúrái elég ígéretes értelmezést kínálnak, amely végig meg is marad.
Különösen meggyőzőnek találtam a Hegedűversenyt és a kisebb zenekari műveket. Úgy tűnik, hogy Ehnes és Davis eddigi munkássága a 20. századra összpontosított: kíváncsian várom, hogy melyik zeneszerzőre esik legközelebb a választás.