Vivaldi örökérvényű klasszikusa, A négy évszak izgalmasan új megközelítésben hallható az Anima Musiae várva várt albumán. Április 19-től ön is meghallgathatja a nagyobb digitális zenemegosztók kínálatában.
Antonio Vivaldi A négy évszak című hegedűverseny-ciklusa már a zeneszerző idejében is nagy népszerűségnek örvendett. Újszerű, hangfestőnek nevezhető programzenei megközelítését több kortárs kompozíció tekintette mintának. A mű első teljes felvétele 1942-ből származik, és a második világháború után érte el azt a széles körű népszerűséget, amelyet ma is élvez.
A „zene lelkéről” elnevezett Anima Musicae Kamarazenekar most teljesen újragondolta a darabot. Vivaldi eredeti instrukcióit követve a lehető leghitelesebb módon, de saját ízlésvilágukat tükrözve egy olyan változatot sikerült lemezre venniük, amely valódi hozzáadott értéket képvisel. A koncepció kidolgozásában fontos szerepet kapott Dinyés Soma, a hegedűversenyek szólóit pedig a zenekar művészeti vezetője, G. Horváth László játszotta.
„Antonio Vivaldi A Négy Évszak című művét rögzíteni – a hangok eljátszásán túl – nem könnyű feladat. Sok sztereotípia, elvárás, megszokás nehezíti meg az előadó dolgát, ha sokak által szerethető felvételt szeretne létrehozni. Mi a legfontosabb? Hogy a Vivaldi által, a notáció rejtelmeibe bújtatott zenei effektusok, ötletek a mai hallgatóság intellektusához is utat találjanak, ugyanolyan átütő hatást elérve, mint a 18. században. Hogy ma is mosolyogjunk a távoli kutyaugatás hangján a Tavasz lassú tételében, hogy a Nyár távoli mennydörgései után nyakunkba zúdulhassanak a zivatar fellegei, hogy ugyanazt a félelmet és aggódást érezhessük az Ősz üldözött szarvasáért, mint 300 éve és pont ugyanúgy dideregjünk a Tél első tételét hallva, mint annak idején.
Hogy ez megvalósulhasson, egy együttesnek minden lehetséges eszközt be kell vetnie. A zenetörténeti kutatások legújabb eredményeit, amelyből nem hiányozhat a 21. század elején felfedezett Manchesteri Kézirat beható ismerete; a barokk előadói gyakorlat alkalmazását nem csak az artikuláció terén, hanem például a continuo csoport gazdag hangszerelésében is (cselló, bőgő, orgona, csembaló); és a modernkori kívánalmaknak megfelelő vonós kamarazenekari hangzást, mely a legpuhább és leglágyabb színektől a hangos és kemény effektusokig kihasználják az évszázadok alatt tökéletesedett fantasztikus hangszerek minden lehetőségét. Az eredmény önmagáért beszél” – nyilatkozik Dinyés Soma az albummal a kapcsolatban.
Az Anima Musicae Kamarazenekar Magyarország egyik legizgalmasabb fiatal együttese, több nemzetközi verseny és hazai díj kitüntetettje, Budapest és Európa rangos helyszíneinek állandó szereplője.
Az album részleteibe belehallgathat a Hungaroton kiadó oldalán, ide kattintva.