2022-ben volt Puccini halálának századik évfordulója, ami nyilvánvaló marketinglehetőséget kínált a lemezkiadók számára, hogy bemutassák műveit. Az operák természetesen aligha szorulnak segítségre, de dalai meglepően kevéssé ismertek. Ez az album rendkívül változatos repertoárt mutat be, az 1875-ben, Puccini 16 éves korában komponált „A te”-től kezdve az „Inno a Roma”-ig, amely az első világháború végének megünneplésére íródott. Aki megszólaltatja őket: Angela Gheorghiu.
Úgy tűnik, Puccini éppolyan lelkes újrahasznosító volt, mint bármelyik zenei elődje, és az album lehetővé teszi a hallgató számára, hogy dallamok tekintetében „Ki nyer ma?” játékot játsszon. Des Grieux hangja pl. váratlanul bukkan fel egy dalban, amely arról szól, hogy egy apa azt képzeli, hogy találkozik lánya szellemével. Egy egyszerű dal a napról és a szerelemről komor tónust kap, hiszen a Bohémélet III. felvonásának kvartettjéből ismerjük az előzményeket, összefüggéseket.
Egyes dalokat szinte hangjegyről hangjegyre újra felhasználtak, mások csak utalnak az elkövetkező operákra. A kevésbé ismert számok, akár szent vagy hazafias himnuszként, akár egy hajó vízre bocsátásának megünneplésére íródtak, ugyanolyan pompásak.
Angela Gheorghiu, akit itt Vincenzo Scalera rokonszenvesen kísér, számos Puccini-interpretációja miatt ünneplik lemezen és színpadon. Itt időnként intonációs problémák merülnek fel, különösen az alsó hangterjedelemben, vagy ahol egy hangot alulról közelítünk meg. De Gheorghiu drámai ereje és az a gazdag, virágzó hangszín, amelyről hangja jól ismert, még mindig bőségesen jelen van, lehetővé téve számára, hogy tartalmas és mélyen kifejező előadást nyújtson ebből az élvezetes kínálatból.