• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Rising Stars Zene Címlap

Daniel Barenboim nem alakít akárkivel triót: bemutatjuk Kian Soltanit

Szerző: Papageno2018. november 22.
Facebook Twitter E-mail
Kian Soltani - fotó: Juventino Mateo León

Szülei Iránból érkeztek Ausztriába, ő maga viszont már Bregenzben született. Érzékenységgel és személyességgel teli játéka hamar meghozta számára a sikert: mindössze 21 éves volt, amikor Helsinkiben megnyerte a Nemzetközi Paulo Csellóversenyt. Tehetségére a neves zongoraművészkarmester, Daniel Barenboim is felfigyelt, olyannyira, hogy fiával és Soltanival triót alakított.

A Rising Stars sorozat Müpa-beli koncertjei közül Kian Soltani az egyik biztos tippünk: a fiatal csellista játéka csupa rugalmasság és szín, képzelet és költészet. Egy interjúban elmesélte, hogy 4 éves korában az édesanyja választotta neki a hangszert, és csellista unokatestvérére is felnézett, így szívesen lépett a nyomdokába. Szélesebb körben 19 éves korában vált ismertté a neve, amikor a bécsi Musikvereinban és a Hohenemsi Schubertiadén varázsolta el a közönséget.

A Nemzetközi Paulo Csellóverseny kapcsán – amit megnyert – a kritika az új generáció legjobbjaként emlegette. Később a Daniel Barenboim vezette zenekar, a West-Eastern Divan Orchestra tagja lett. Sőt, a zongoraművész-karmesterre olyan hatást gyakorolt Soltani játéka, hogy triót alakított, amelyben ő maga zongorázik, fia, Michael Barenboim hegedül, és Kian Soltani csellózik.

Schuberttől a perzsa gyökerekig Soltani elmondása szerint olyan zenészek hatottak rá pályafutása során, mint Steven Isserlis, Rosztropovics, Yo-Yo Ma és Giovanni Sollima, illetve mestere, Ivan Monighetti, akinél 11 évig tanult. Emellett különösen fontosak számára iráni gyökerei, így nem véletlen, hogy első, Home című lemezén Franz Schubert és Robert Schumann mellett az iráni Reza Vali egyik szerzeménye is helyet kapott.

Mindig is foglalkoztatta, hogy ne csak a csellórepertoár legkiválóbb műveit játssza, hanem olyan új darabokat keressen, amelyek nemcsak számára, hanem remélhetőleg a hallgató számára is felfedezést jelentenek.

Mindig is otthon éreztem magam itt, és mégis, perzsa származású családom lehetővé tette, hogy két kultúra vonzásában nőjek fel

– vallja az album kísérőfüzetében. A classicpoint.net-nek adott interjújában azt is elárulta, hogy intenzíven foglalkozik a perzsa zenével: néha apjával közösen ad koncertet, ahol nem csak csellón, hanem a kamancheh nevű perzsa vonós hangszeren is játszik.

A Berliner Zeitung ifjúsági szerkesztőségének arról mesélt, hogy nagyon érdeklik a különböző műfajok, főleg a jazz, a hip-hop, a funk, a rock és a filmzenék. „Minden zenész számára fontos, hogy ismerjen más zenei irányzatokat, és ne szorítsa magát túl szigorú keretek közé” – fogalmazott.

November 25-én a Müpában is megmutatja, mit képes kihozni egy kortárs darabból, hiszen
zongorakísérője, Aaron Pilsan társaságában – aki a lemezén is a partnere – egy igazi műfaji
különlegességet, az osztrák jazz-zongorista David Helbock új kompozícióját adja elő. Az interjúban arra is rávilágított, hogy nagy filmrajongó, ezért ha nem zenész lenne, valószínűleg rendező, színész vagy filmzeneszerző lett volna belőle – mi azért örülünk, hogy inkább a csellót választotta.

cselló rising stars barenboim irán kian soltani
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésSzabó Sipos Máté: „Új utak, új megközelítések”
Következő bejegyzés Ádám Zsuzsanna: „Szeretném megbecsülni a felkéréseket”

Ajánlott Bejegyzések

A Zeneakadémia főépületének homlokzata
Intermezzo

Egyedüli magyarként a világ legjobb száz egyeteme között van a Zeneakadémia

2023. március 23.2 perc olvasás
A berlini Tempelhof repülőtér
Intermezzo

Egy repülőtér hangárjában indítja az őszi évadot a berlini Komische Oper

2023. március 23.1 perc olvasás
Eötvös Péter - fotó: Csibi Szilvia
Mozart Planet

Eötvös Péter: „Az egész program az emberi érzésvilág hangzó tükre” 

2023. március 23.6 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Jelenet a Sivatag című filmből Promóció

A filmművészet áll az idei Észt Hét fókuszában

Micheller Myrtill Promóció

A Katona József Színházban mutatja be új lemezét Micheller Myrtill

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.