A Söndörgő különlegessége, hogy két zenekar egyszerre. A koncerteken két alap hangszerelés szólal meg: a tamburazenekar, tehát a húrosok; és a makedón zenekar, azaz fa- és rézfúvósok, harmonika és dobok. A „zenekarok” alapvetően különböző karakterűek, nemcsak dinamikai, de zenei tekintetben is nagy kontrasztot jelentenek. Az új lemezen ez az izgalmas kontraszt, kettősség már az egyes számokban is megjelenik és a „két zenekar” egyre inkább egybeolvad.
Ez a Söndörgő 8. lemeze. A nyolcas mint szimbólum többféleképpen értelmezhető, számukra ennek a zenei anyagnak a jelképe. Megjelenít egy kétféleséget, egy ellentétpárt. Az egymásba fonódó ellentétek gondolata magában foglalja az átváltozás lehetőségét is.
Ezt az átváltozás élményt keresik a koncertjeiken és ezt célozzák a lemezen szereplő szerzemények is.
A Söndörgőt mindig az a kérdés foglalkoztatta, hogy különálló számaik hogyan válhatnak egy összefüggő zenei folyamattá. A zenei történetmesélés igénye egyre inkább szétfeszítette a népzene és népzenei feldolgozás kereteit. Ennek az eredménye ez a már többségében Söndörgő-szerzeményeket tartalmazó album, a nyolc 8 nyolc.
A Söndörgő soron következő koncertjeit, az albumot bemutató Metafolkloric Tour 2019 állomásait és frissülő információkat találhat a zenekar közösségi oldalain, itt és itt.
A zenekar Nekem8 című videósorozatában a lemez megjelenése előtt kértek fel zenészeket és művészeket, hogy hallgassanak meg egy számot az albumról, és mondják el benyomásaikat. A sorozatban többek között Kelemen Barnabás, Szörényi Levente és Máté Gábor is megosztja véleményét egy Söndörgő-szerzeményről.
Az öt zenész húszfelé ágazó hangszeres lehetőségei a zenei folyamatokat meghatározó hangszer- és hangszínváltozásokon keresztül a műfajban szokatlan, egyedi világot teremtenek. Zenei felfogásukkal kapukat nyitnak más műfajok, legfőképp a komolyzene felé. Ezt erősítik a zenekar egyéni hangvételű Bartók feldolgozásai (Parsley Bride, Kind of Bela), és szerb népdal újraértelmezései (Stani, Broad Leaves), amelyek fontos részei ennek a „zenei utazásnak”.
Az 1995-ben Szentendrén megalakult Söndörgő útját a Vujicsics Együtteshez kötődő családi szálak és a délszláv népzene iránti elragadtatás jelölte ki. Kirívó virtuozitásával és lehengerlően friss előadásmódjával mára Európa-szerte az egyik legnépszerűbb magyarországi együttessé vált. Tamburára épülő – de a fúvós és ütős hangszerekre, valamint a harmonikára is kiterjedő – hangszerelésével a Balkán legsűrűbb zenei rétegeit is hitelesen tudja megszólaltatni – úgy, ahogyan az más balkáni együttesektől nem hallható. Készített lemezt a macedón čoček királyával, Ferus Mustafovval, a 2010-es Lost Music of the Balkans című albumát pedig hatvan országban forgalmazta a Harmonia Mundi/World Village.
A 2014 nyarán megjelent Tamburocket az európai világzenei rádiósok listájának első helyén állt, az éves összesítésben a 3. legjobb világzenei lemez lett. Az angliai Songlines és fRoots világzenei magazinok az év lemezének választották.
Az együttes évek óta sorra kapja a legrangosabb külföldi koncerttermek meghívásait, nemzetközi színtéren is a világ legjobb világzenei formációi között tartják őket számon.
2015-ben Szentendre Közművelődési Díjat adományozott, munkásságuk elismeréseként, áprilisban pedig az immáron hetedik Songlines Music Awards 16 jelöltje közé került a Söndörgő együttes is, akiket a legjobb csapat kategóriában jelöltek. 2015-ben az együttes elnyerte a legjobb world music albumnak járó Fonogram díjat. A zenekar 20 éves jubileumára 2016 őszén jelent meg második élő albumuk „Live Wires” címmel az angliai Riverboat Records gondozásában, 2018-ban közös lemezt adtak ki az Amsterdam Klezmer Band-el, „Szikra” címen.