Új kampánnyal, különleges videósorozattal vezeti fel új szezonját a Müpa – benne a legelső benyomások és kendőzetlenül őszintenézői vélemények a 2017/18-as évad programjáról és fellépőiről.
A Müpa Magyarország egyik legismertebb kulturális intézményeként 2017/18-ban is számtalan műfajban hozza el a hazai és nemzetközi művészeti élet legjobbjait: a kortárs és komolyzenén túl többek között kortárs tánc, balett, világzene, könnyűzene, jazz, újcirkusz, irodalom, film és gyerekprogramok várják a nézőket. De vajon elmegy-e megnézni egy kortárs táncelőadást az, aki a komolyzene szerelmese? A régizene műfajának rajongói kedvet kapnak-e egy újcirkusz előadáshoz? Hogyan dönt, mi alapján választ programot a leendő Müpa-néző és vajon mi jár a fejében, amikor végiglapozza a programkínálatot? Valóban mindent meghatároz az első benyomás, amikor kulturális programot választunk? Az intézmény új, Müpa – első látásra kampánya egyszerre mutatja be a Müpa sokszínű programját és hozza közelebb a nézőkhöz a 2017/18-as évad előadóival,az izgalmas, új műfajokkal való első találkozás megismételhetetlen élményét.
Az augusztustól a Müpa közösségi csatornáin nyomon követhető sorozat olyan videókból áll, amelyek a nézők kendőzetlen őszinteségű reakcióit örökítik meg egy-egy műfajjal és produkcióval kapcsolatban. A kisfilmekben a legkülönbözőbb korú és érdeklődésű emberek kóstolnak bele a 2017/18-as szezon programjába: belepillantanak a Müpában a közeljövőben fellépő művészek és együttesek koncertjeibe-előadásaiba és azonnal meg is fogalmazzák az érzéseiket, gondolataikat és véleményüket, ott és akkor, a kamerák előtt.
Megnyitása óta a Müpa minden augusztus 20-án jazzmuzsikával köszönti az államalapítás ünnepét és egyúttal az új hangversenyévad indulását is. Egy szűk héttel az augusztust záró New Orleans Swing fesztivál előtt ezen a délutánon és estén – a tűzijáték mellett – a jazz veszi át a főszerepet. Az előadók az eddigiekhez hasonlóan a Müpa előtti szabadtéri nagyszínpadon, valamint a Zászlótérben és az Üvegteremben várják a közönséget.
A zongorista Pataj György és a gitáros Juhász Gábor triója a belső termekben lép fel, hozzájuk csatlakoznak jam session jelleggel a meghívott vendégszólisták, a magyar jazzélet népszerű muzsikusai, Ávéd György, Bille Gergő, Gyémánt Bálint és Varga György. A szabadtéri színpad programja az idei Jazz Showcase közönségdíjasának koncertjével indul. A fúziós jazzt játszó Vörös Janka e-Series 2013-ban alakult, klasszikus jazzalapokra építkező zenéjükben az elektronikus hangzás dominál. A tradicionálisabb jazzmuzsika kedvelőinek biztosan nem okoz csalódást az RP Show koncertje. A frissen alapított kvintett vezetője a klarinétos-szaxofonos Dennert Árpád, zenéjüket leginkább a swinges hangzás jellemzi. Ahogy a közönség már évről-évre megszokhatta, a tűzijáték előtt és után a Police Big Band kétrészes koncertje gondoskodik a jó hangulatról. A nagyzenekarra hangszerelt jazz-standardek között felcsendülnek Duke Ellington, Count Basie és Sammy Nestico népszerű szerzeményei is, így a Szalóky Béla trombitás-harsonás vezette zenekar garantáltan táncra perdíti a közönséget.
Jazz 0820
2017. augusztus 20. szombat, 17:00 — 23:00
Zászlótér, Üvegterem, Kültér
A kampány nem titkolt célja a felfedezés élményének népszerűsítése, az olykor vicces, meglepő, máskor elgondolkodtató, megható vagy épp kíméletlenül őszintereakciók pedig nagyszerűen mutatják, hogy érdemes kipróbálni új műfajokat és sokszor egy korábban nem ismert előadó válik új kedvencé egy-egy váratlan találkozás, az újdonság erejével ható, magával ragadó élmény hatására.
A Müpa missziójának szerves része, hogy ne csupán gazdag és sokszínű programkínálatával, de a kommunikáció és a marketing területén hozott megoldásaival is a kulturális és kreatív szektor előremutató és innovatív szereplője legyen. Ennek eredményetöbb elismerő reklámszakmai díj is: a Müpa 2016-ban két kategóriában is a TOP 10-ben végzett a hazai reklámpiac legkiemelkedőbb projektjeit, hirdetőit és kampányait elismerő M+ listán. Rendszeresen dolgozik együtt különböző kreatív ügynökségekkel, folyamatosan fejleszti már meglévő digitális felületeit, aktívan jelen van a legfontosabb közösségi csatornákon, nagy sikerrel fut a Müpa Live Webcast, és a Müpa Playlist alkalmazása is.
Az új videósorozatot az intézmény meghívásos pályázatának nyertese, az Adamsky Budapest ügynökség készítette és a Müpa – első látásra kampány vadonatúj tartalmaival heti rendszerességgel találkozhat majd a közönség a Müpa social media felületein (YouTube, Facebook, Instagram) valamint a mupa.hu oldalon.