„A mai modern hangszerek is vannak olyan jók, mint az antik olasz darabok” – hangsúlyozta Draskóczy Gábor világhírű magyar hegedűkészítő mester, aki 2016-ban dupla aranyérmet nyert az Amerikai Hegedűtársaság nemzetközi versenyén Dallasban. De vajon mit mondana ő és hasonlóan szakképzett kollégái, vagy mit a múlt ikonikus hangszerkészítői az alábbi hegedűk láttán?
A hegedűkészítés aranykora akkor volt, amikor megszülettek a világhírű cremonai hangszerek – tartja a zenetörténet. A mesterek többsége azóta is az akkori hegedűkészítők munkáját igyekszik megközelíteni, kivéve néhány extrém példát, amelyekről nehéz eldönteni, hogy valódi funkciójukat képesek-e ellátni. Természetesen léteznek azok a megoldások, amelyek nem titkoltan inkább a meghökkentő külsőre helyezik a hangsúlyt a zenei alkalmazhatóság helyett.
Vannak még olyan alternatív ötletek is, amelyek más dimenziót nyitnak a hangszerkészítésben, mint például hulladék vagy mindennapi tárgyak felhasználásával készült instrumentumok, így a 3D-hangszerek, amelyek az alábbi videóban is említésre kerülnek:
De ne feledkezzünk meg a hagyományos paraszti társadalmak az élet minden területére kiterjedő önellátási törekvéseiről sem: ennek nyomait saját, otthoni készítésű hangszerekben is megleljük.

Ezek gyakran szintén eltérnek valamiben a megszokottól, de egyéni funkciójukat a legtökéletesebben tudják betölteni.
A képzőművészet pedig egy újabb kategória, ahol tulajdonképpen bármi lehetséges, még jégből vagy titániumból is készítettek hegedűt, ahogy a fenti videóban láthattuk is.
(Via The Strad)