A Siess haza, vár a mama című zenés dokumentumfilm a Barta Tamás az LGT alapító-gitárosának életéről és főleg haláláról szól. Pontosabban annak próbáltak utánajárni a filmesek, hogy miért és hogyan halt meg a 33 éves zenész. A film egyik szereplője sikeresen perelt a forgalmazás leállítása miatt. A készítők azonban fellebbeztek, így ideiglenesen újra látható a film.
A dokumentumfilmben a zenész és édesanyja hangfelvételeken folytatott levelezését használták kiindulópontnak, de megkeresték a zenész még élő ismerőseit is. Így találkoztak Barta Tamás egykori üzlettársával is, aki eleinte együttműködött a stábbal, azonban a kész filmmel kapcsolatban már problémái támadtak. Ő volt az, aki pert indított, azt kérve, hogy akadályozzák meg a film forgalmazását, mivel az olyan színben tüneteti fel őt, mintha köze lenne a zenész hivatalosan öngyilkosságként lezárt halálához.
Ahogy arról most a 24.hu beszámol, a másodfokú jogerős ítélet neki adott igazat és megtiltotta a forgalmazást Barta Tamás egykori üzlettársának a kép- és hangfelvételhez való jog érvényesítésére való tekintettel. az alkotók azonban nem hagyták annyiban, Hajdú Eszter rendező és Mester Sándor producer a Kúriához fordultak. A fellebbviteli bíróság most ideiglenesen felfüggesztette a másodfokú jogerős bírósági döntést. Ez azt jelenti, bizonytalan ideig újra nézhető a film (ezen a linken). Amennyiben a Kúria helybenhagyja a másodfokú ítéletet, akkor a film jelenlegi formájában örökre be lesz tiltva, a vitás rész miatt, ahol a volt üzlettársa elmondja, hogy ő volt a Barta Tamás halála utáni nyomozás első számú gyanúsítottja, mert az egykori LGT-gitáros életét kioltó fegyveren rajta volt az ujjlenyomata.
A film ezen a linken tekinthető meg
A film készítői arra hivatkozva támadták meg az ítéletet, hogy a pandámia miatt nem tudtak Portugáliából Magyarországra utazni, így nem vehettek részt a jogi eljáráson. A tárgyalások halasztásáról szóló kérelmüket pedig nem vették figyelmebe.
Az alkotók időközben már a film Lost in Los Angeles című második részén dolgoznak. „A film második része az eredeti elképzelés szerint Barta Los Angeles-i életével és halálának körülményeivel részletesebben foglalkozik, hiszen az első rész készítése során csak érintőlegesen foglalkoztunk azzal, hogy gyilkosság vagy öngyilkosság történt-e 1982-ben, nem jártunk utána, hogy mi történt, mert nem az volt a film témája.” – írják a film kapcsán küldött sajtóanyagukban.