• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene

Château de Versailles Spectacles lett az év kiadója – interjú Laurent Brunner-rel az ICMA díjáról

Szerző: Papageno2022. február 23.
Facebook Twitter E-mail
Laurent Brunner - fotó: YouTube
Laurent Brunner - fotó: YouTube

Laurent Brunner még 2007-ben lett a korhű, 17-18. századi francia zenés színpadi előadások megvalósításával foglalkozó Château de Versailles Spectacles igazgatója. Tíz évvel később egy saját kiadót is alapított, amit idén Nemzetközi Klasszikus Zenei Díjjal ismertek el. Laurent Brunnert az elismerés kapcsán Remy Franck kérdezte egy angol nyelvű interjúban. 

– Négy évvel ezelőtt hozta létre a kiadót, most pedig már két van velünk a pandémiás helyzet. Mindez, hogyan befolyásolta a munkát? 

– Ennek a helyzetnek két oldala van, mert egyrészt minden lelassult, beleértve a pénzmozgásokat, a finanszírozást az előadásokat pedig csak az online térben lehetett megtartani. Számunkra nagy előny volt, hogy a művészek zömének több ideje lett, amit fel tudtuk használni arra, hogy felvételeket készítsünk és stúdiómunkát végezzünk. Nagyon különleges előadások születtek ez alatt az idő alatt. Lemezre vettük többek között Lully, Cavalli és Sacrati egy-egy valódi kuriózumnak számító művét. 

(…)

– Volt olyan projekt, amit fájó szívvel, de le kellett mondani? 

– Történetünk egyik legnagyobb vállalkozását kellett felfüggesztenünk. A 2021-es évet ugyanis Napóleonnak szenteltük volna. Azt a Fernand Cortezról szóló operát mutattuk volna be, aminek a szövegkönyvét maga Napoleon rendelte meg Spontinitől, aki pedig egy komplett operával válaszolt a felkérésre. A mű igen nagy aparátust igényel, ezért a koronavírus alatt ezt nem lehetett megcsinálni.   

(…)

– A felvételek esetében inkább az élő előadásokkal dolgoznak, vagy rögtön a stúdiót választják?

– A mi előadásaink fontos eleme, hogy azok minden esetben a Versailles-i Kastélyban valósulnak meg. Ez hozzátartozik a korhű hangzáshoz. Egyszóval, ha egy koncertet élőben rögzítünk, akkor ez az a felvétel, aminek a stúdióban elvégezzük az utómunkáit. 

(…)

– Gardiner, Koopman vagy Goebel. Nagy nevekkel dolgoznak, akik a legnagyobb presztízsű kiadókkal is szerződésben vannak. Hogyan sikerül őket a kívánt projektekhez felkérni? 

– Úgy gondolom, hogy ma már nincs akkora jelentősége az exkluzív szerződéseknek. A felvételek eladásából vajmi kevés a profit, a kiadók örülnek, ha éppen csak kitermelik a deficitet. Mindig van olyan elérhető művész, aki megfelel a követelményeknek és szívesen is jön. 

(…)

– Bár jelen voltak, úgy döntött, hogy leveszi a felvételeket a streaming platformokról. Miért döntött így? 

– Ez szimplán gazdasági kérdés. A zeneiparnak ez a területe a könnyűzenére van optimalizálva, ami kevés előadóval tud nagy érdeklődésre szert tenni. Ez a klasszikus zenénél, néhány kivételtől eltekintve éppen fordítva van. A bevételeink minimálisak voltak. Most épp az új lehetőségeket keressük. 

(…)

– Hogyan fogadta az ICMA elismerését? 

– Egy ilyen díj azt jelzi, hogy szükség van arra, amit csinálunk, nem mellesleg a pedig az általunk képviselt minőségnek is mércéje. 

Az interjú teljes, angol nyelvű változata ide kattintva érhető el. 

interjú kiadó icma versailles laurent brunner
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésEzekkel a koncertekkel készül az idei Budapest Ritmo
Következő bejegyzés A legjobb operaelőadás díját nyerte el Éry Franciska rendezése Londonban

Ajánlott Bejegyzések

Ronny Plovie
Debrecen

Koncert keretében elevenedik meg egy régi debreceni daloskönyv

2022. május 25.1 perc olvasás
hegedű
JM blog

Koncertmestert keres a Győri Filharmonikus Zenekar

2022. május 25.2 perc olvasás
Eötvös Péter - fotó: Posztós János
Intermezzo

Eötvös Péter lesz a Concerto Budapest első vendégkarmestere

2022. május 25.10 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Rózsa Miklós - forrás: listal.com Promóció

A 115 éve született Rózsa Miklósra emlékeznek Debrecenben

Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Balázs János - forrás: Aranytíz Promóció

Komolyzenei Napok az Aranytízben – Klassz a Belvárosban!

PTAH Színház - A madarak nem alszanak Promóció

A madarak nem alszanak – A háborúra reflektál a PTAH Színház előadása

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.