30 ország 80 filmalkotása között négy magyar művet is láthatnak a nézők a március 1. és 15. között megrendezett Segal Center Filmfesztiválon. Az ingyenes online rendezvényen többek között a Dollár Papa Gyerekei és a STEREO AKT rövidfilmje is szerepel majd.
Az évente megrendezett Segal Center Film Festival on Theatre and Performance (FTP) befutott és feltörekvő kísérleti színházi és filmes alkotók mutatják be munkáikat a közönségnek és a szakmának. A 2022-es, hetedik fesztivál a színházi alkotók járvány alatti filmes munkáira koncentrál. Az FTP-t idén március 1. és 15. között rendezik digitálisan.
A magyar alkotók és alkotások
A Szabad Európa TV bemutatja a Tilos az abadság – Egy Szilveszteri TELE-SZÍNHÁZI REVÜ a Pneuma Szöv.-től.
„A 2019 ősze és 2021 júniusa között zajló nemzetközi együttműködés a KÖME számára újabb kísérlet volt arra, hogy az örökséginterpretáció és a kortárs művészet gondolkodásmódjait közelítsük egymáshoz és megvizsgáljuk, hogyan tudják egymást kiegészíteni, támogatni. „Ünnepeld velünk a szabad művészet szellemóráit a Vasas Szakszervezeti Székház impozáns dísztermében! Körülbelül 30 évnyi utazás retúrral… a szabadság nyomában. David Hasselhoff a Berlini Falon táncol, Romániában a tömeg elfoglalja az állami televíziót, Budapesten pedig tűzijátékkal nyílik meg a rendszerváltás kultikussá vált helye, a TILOS AZ Á. Meglátjuk, mivé szintetizálja a mi A.I.-unk (Artistic Intelligence) ezeket a pillanatokat.” – írja a produkció honlapja.
Ördög Tamás és a Dollár Papa Gyerekeinek Otthon című filmje
A 2013 áprilisában a Trafó Stúdiójában bemutatott SZERELEM (Henrik Ibsen: Kis Eyolf) című előadás folytatásaként a fiatal színházi alkotók figyelmének központjában továbbra is a család, a családi kapcsolatok és viszonyok állnak. A társulat a tőle megszokott lakásszínházi eszközök és megoldások segítségével személyes és nagyon intim, közvetlen hangvételű előadásokat hoz létre.
A nézőktől karnyújtásnyira, közöttük játszanak. Ezek miatt sokan improvizációnak gondolják az amúgy nagyon szerkesztett ám minden eshetőséggel számoló előadásokat. Fő céljuk a bevett nézői stratégiák és színházolvasási szokások felülírása, a néző és színész, valamint a színész és a szerep közti határ eltörlése.
A fókusz nem a látványon, hanem a szövegen van. A minimalistának nevezhető előadásokban sokkal nagyobb hangsúlyt kap a színész és az általa teremtett világ. A társulat általában a hely sajátosságaiból indul ki és nem használ mesterséges díszleteket vagy kellékeket.
Sándor Dániel Máté Budapest skizó című munkája
A film Soros Feri egy napját mutatja „élőben”. A nézők bepillanthatnak abba, hogyan él egy csapat fiatal művész a ’90-es évek Magyarországán, ahol azóta sem sok minden változott. A politikusok mindigis megpróbálták korlátozni a művészek szabadságát. Sándor Dániel Máté azt mutatja meg, hogyan birkózik meg egy 25 éves srác a létezés filozófiai vetületével és bemutatja, hogy az úgynevezett nemzeti művészet hogyan kerül ellentmondásba önmagával és a művészet hogyan hozza magát egyensúlyba.
STEREO AKT Kelet-Európai randevú
„Egy asztalhoz ültettük Kelet- és Nyugat-Európát. Legújabb, rövidfilmes formát öltő produkciónkban egy interkulturális vakrandira hívjuk nézőinket, ahol minden készen áll a nagy találkozáshoz: egy hangulatos étterem, egy előzékeny felszolgáló, és ami a legfontosabb: egy vonzó ismeretlen az asztal másik oldalán. Foglalj helyet, és kezdődjön is az ismerkedés!” – írják honlapjukon az alkotók.
A Kelet-Európai randevú egy a berlini Volksbühne-vel koprodukcióban készülő, és a pandémia miatt elhalasztott színházi előadás filmes adaptációja.