Megnyílt a Casals Forum Kronbergben, amelyet a világ legjobb kamarazenei termei között lehet majd számon tartani a Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint.
Akik jártak már a teremben, keresik a tökéletes hasonlatot, hogy milyen érzés ott lenni. Talán ilyen lehet egy Stradivari-hegedűben vagy egy Montagnana-csellóban ülni. Nem csak a hangzás, a látvány is megmozdítja a képzeletet. Még el sem készült teljesen a terem, amikor olyan művészek nyilatkoztak arról, hogy itt valami nagyszerű, a legmagasabb igényeknek is megfelelő helyiség épül, mint Schiff András és Gidon Kremer.
A holland Martijn Vercammen akusztikai műve felülmúlta a várakozásokat. A Casals Forum valamilyen szinten hasonlít a philadelphiai Verizon Hallra. A terem alakja olyan, mintha egy cselló belső tere volna és az ember úgy érzi, körülveszi a hangzás.
A Casals Forum igazodik az egyes hangszerek sajátos karakteréhez. Feltűnően másképp szól itt két olyan különböző darab, mint Bartók Divertimentója és Csajkovszkij Hegedűversenye. Vélhetően nem csak a Chamber Orchestra of Europe zenekart kiválóan vezénylő Schiff András érdeme, hogy a Divertimento nyers hangjait nem mossa össze a terem akusztikája, pont ellenkezőleg, külön érzékelhetővé teszi azokat.
Csajkovszkij Hegedűversenye nem egy kamarazenei mű. Vagyim Guzman hegedűművész mondhatni versenybe szállt az Európai Kamarazenekarral, és nem csak a hangerővel küzdöttek meg, hanem azzal is, hogy az érzelmek ereje ne csökkenjen. Kisebb akusztikai csoda, hogy ebben a teremben a tuttik hangzása nem vált kaotikussá, sőt még segítették is a szólista és a zenekar pontos együttműködését.
A koncertteremmel a három évtizede működő Kronberg Akadémia megkoronázta a Casals Forum képzési központját. Nancy Faeser belügyminiszter ünnepi köszöntőjében egyik elődje, Otto Schily szavait idézte: „Aki bezárja a zeneiskolákat, az a belső biztonságot veszélyezteti.”
Ezentúl ha fontos koncerttermeket sorolnak fel, akkor a Curtis Institute, a Wigmore Hall és a Tanglewood mellett a Casals Forum is helyet érdemel a listán.