Második évadát kezdte meg a MÁV Szimfonikusok vezető karmestereként Farkas Róbert. A zenei koncepció már az ő elképzeléseit tükrözi. A Népszava beszélgetett vele.
A MÁV Szimfonikusokat 2020 októberében kellett Farkas Róbertnek először beugrással vezényelnie, még az utazás is kalandos volt Magyarországra, de itt ragadt a lezárások miatt, és több más beugrásos lehetőség is jött a következő hónapokban. Közöttük további kettő a MÁV Szimfonikus Zenekartól, amelynek eredményeként felkérték vezető karmesternek. „Számomra a minőség a fontos, és az, hogy egy határozott koncepciója legyen az évad műsorainak. Ebben a szezonban központi témának Bécset választottam – a város évszázadokon át mintegy olvasztótégelyként funkcionált –, aminek vagy a zeneszerzők, vagy a szólisták bécsi kötődése az alapja.
(…)
A diploma után a karmesterek régről bejáratott útját követve korrepetitornak jelentkezett a berlini Staatsoperbe, és sikerült is egy Sosztakovics-opera előkészületeihez bejutnia. Az utóbbi időben az ilyen pályázatokra 200-250-en is jelentkeznek, közülük tízet hívnak be és a végén egy kapja meg a lehetőséget. Néhány hónappal később a heidelbergi operaházba beugrással jutott be, ahol három évet töltött.
(…)
Németországban nyolcvan színházban játszanak operát, jó énekesi gárdákkal. Kezdetben sok volt a vezényelni való, azután már kissé szűknek bizonyultak a lehetőségek. Farkas Róbert a szabadúszó életet választotta, amit egy koncertügynökség segítségével valósított meg. Ekkor jött az első magyarországi lehetőség is, ő vezényelte a Nemzeti Filharmonikusok élén Kocsis Zoltán halála után az első koncertet, amire még ő és Kovács Géza kérték föl két hónappal korábban…