Cseh Péter Juinor Prima Díjas jazzgitáros, zeneszerző 2022 őszén rögzítette triójával (Gyányi Marcell – nagybőgő, Richter Ambrus – dob) az első nagylemezét Plains to See címmel.
Pétert főleg olyan jazz formációkból ismerheti a közönség, mint a Nagy Emma Quintet, a Nagy-Babos Rebeka Quartet, de saját triót és quintetet is vezet, melyből az utóbbival jelentetett meg kislemezt 2020-ban (Cseh Péter Quintet – In Between). Gyányi Marcell és Richter Ambrus is nagyon aktív tagjai a hazai jazz és könnyűzenei életnek.
A trió debütáló nagylemezének anyaga – melyet Péter saját szerzeményei alkotnak – az elmúlt két és fél év során fokozatosan állt össze, így vannak a dalok között már sokat játszott, de ugyanúgy friss darabok is. A sokféle hatásból táplálkozó (mainstream jazz, rock, kortárs klasszikus, world music és egyebek) zenék egységét a trio zenekari hangzása adja meg.
Az albumon vendégművészek is közreműködtek, a Sea of Tranquility, illetve a Current / Old című darabokban Ávéd János szaxofonon játszott, az utóbbiban pedig egy három fős vonós szekció is csatlakozott hozzájuk.
A felvétel hangmérnöke Fenyvesi Márton volt, aki értő fülekkel és profi munkájával elősegítette, hogy a lemez hangzása a lehető legjobb legyen. A hangfelvétel mellett és alatt a lemez négy dalához Vargha Máté és Kiss Marcell jóvoltából live session videók is készültek.
A Plains to See teljeskörű digitális megjelenése január 5., ezt a négy live session videó fogja beharangozni, amelyek egyesével, hetente fognak megjelenni a lemez megjelenési dátumára visszaszámolva.
A Cseh Péter Trio Ávéd Jánossal kiegészülve az Opus Jazz Clubban mutatja be a lemezt február 9-én.
Juhász Gábor ajánlója a lemezhez:
“A Cseh Péter trió lemeze a legnemesebb jazz hagyományokat örökíti át. A vájtfülű hallgató észreveheti a darabokban a mintát, az előzményt, viszont a jazz talán legfontosabb hagyománya a kreativitás, és ez a lemez pontosan erről szól. Minden egyes darab külön világba utaztatja a hallgatót. A kompozíciók kifinomultak, a hangszeres improvizációk virtuózak, de talán mégsem ezt emelném ki. Szólnak valamiről, tartanak valamerre, mondani akarnak valamit. Az instrumentális zene nagy erénye, hogy a hallgató a saját történetét hallhatja bele a zenébe. Cseh Péter különböző gitárokon, gitárhangszínen játszik a lemezen, ráadásul két darab erejéig Ávéd János is csatlakozott a trióhoz robosztus szaxofon hangjával, emelkedett szólóival, így a lemez hangzása sokkal tágasabb mint egy trió lemeztől várnánk. Gyányi Marcell nagybőgőn és Richter Ambrus dobokon nem csak alázatos kísérői, de kreatív társai is a zenekarvezetőnek. Fenyvesi Márton a hangmérnöke a lemeznek amit a Pannonia stúdióban vettek fel, így nem csoda, hogy a hangzás világszínvonalú. Ezek után a zenehallgatónak már nincs más dolga, mint hátradőlni a legkényelmesebb karosszékében, feltekerni a hifi eszközén a hangerőt és elindítani a Cseh Péter trió lemezét.”
Az Imprint egy Thelonious Monk által inspirált és neki tisztelgő, hagyományos jazz alapokon nyugvó dal. Monk egyébként az egyik legnagyobb kedvencem, igazi egyéniség és megalkuvást nem tűrő művész volt, az a fajta rögtönző, aki minden hangjával magával visz. Maga a dal egy kedves, játékos hangulatú, egy csipet disszonanciával megszórt darab, amiben a trió mindhárom tagja teret kap improvizációra.