Az Arcus Temporum keretében ad koncertet Keller András együttese, mely május 16-án élőben követhető a Concerto Budapest és a Papageno felületein.
Az Arcus Temporum „időívéhez” idén térbeli távolság is társul, méghozzá nemcsak az online közvetítés révén, hanem azért is, mivel a pannonhalmi fesztivál szellemisége most kivételesen Budapestre települt, még ha csak egy koncert erejéig is.
A program egyik kompozíciójának címéből kölcsönözve a szót, ez hát egyfajta metamorfózis lesz – ámde olyan, amely az Arcus Temporum lelkét és szellemiségét csorbítatlanul megőrzi majd.
Erre garancia az elmúlt évek során művészeti vezetőként közreműködő Keller András, de éppígy Csalog Gábor személye is, s persze ugyancsak ezt szavatolja a zenetörténeti korszakokon átívelő és azokat összekapcsoló, egymás mellé rendelő műsor.
Így ezen a koncerten Vidovszky László 2015-ben bemutatott, eredendően dramatikus elemeket is alkalmazó, s most vibrafonos verzióban felhangzó Promenade-ja nyomában Messiaen Kvartett az idők végezetére című művének egyik tétele szólal meg, majd Bach billentyűs versenyműve következik.
A szünet után az az időskori Strauss-mű lesz hallható, amely a címével és a keletkezéstörténetével is elénk fogja idézni az átváltozások jelentéskörét, s egyszersmind az ihlető Goethe-vers (Senki nem eszmél magára) bölcs sorait. Az utolsó 6-7 perc pedig a kései Beethoven-kvartettek elrévült szépségű tételét, az op. 130-as vonósnégyes áhítatos Cavatináját ígéri a műsor zárása és betetőzése gyanánt.