A görög Marina Satti 2021-ben megjelent elektronikus-artpopos dalaival 2022-ben érkező első nagylemezét harangozta be, első magyarországi koncertjét pedig május 7-én tartja a Magyar Zene Házában.
Marina Satti tradicionális zenei elemekkel játszik, azokat építi be az emberi hangnak, kórusoknak nagy szerepet szánó, modern popzenéjébe. Az évek óta komoly tehetségnek tartott énekes-dalszerző-producer mostanra már nemcsak forrón tippelt befutójelölt, de többtízmilliós nézettségű videóival több is, mint ígéret.
A krétai anyától és szudáni apától Athénben született, de Krétán nevelkedett Marina Satti gyerekkorát a zene és a kulturálisan sokszínű háttér határozta meg. Utóbbi tulajdonképpen máig igaz dalaira, hiszen a neves bostoni zeneiskolában, a Berklee-n modern dalszerzésből diplomázott producer-énekes főképp görög, de mellé arab és balkáni tradicionális zenét ötvöz elektronikus alapokkal, artisztikus popzenei megközelítésekkel. Mindezt úgy, hogy hangsúlyos a kórusok iránti szenvedélye, amit dalaiba is átcsatornáz.
Satti szólómunkái mellett éppen ezért két kórusnak is alapítója, művészeti vezetője – a fonés-t 2016-ban alapította és a világ polifonikus dalkincsét éneklik, a 2018-ban indított chόrεs pedig egy terebélyes, 150-nél is több énekesből álló női kar. Ezek mellett az építészettel, színházzal, jazz-zel is flörtölő énekes eddig csak szórványosan jelentkezett saját dalokkal, azok viszont mindig nagy figyelmet váltottak ki: a kisázsiai zenei hagyományokat feldolgozó 2016-os Koupes és az epiruszi tradicionális zenét beépítő 2017-es Mantissa egyaránt soktízmilliós nézettséggel bír.
Legújabb szerzeményeivel Satti a 2022-ben érkező, YENNA című első szólólemezét harangozta be, a PALI című dal a görög populáris zenei hagyomány, a laiki modernizált változata. A születés, szellemi újjászületés témája köré írt nagylemez az élet körforgását, ritmusát világítja meg, a magyar közönség pedig az eddigi legjobb pillanatában kaphatja el a nemzetközi figyelemmel övezett előadót.