Arthur Honegger, a gazdag fantáziával megáldott svájci-francia zeneszerző idén lenne 130 éves. Fiatalkorában kedvelte Bach zenéjét, a mesternek leginkább a kantátái és koráljai voltak Honeggerre nagy hatással. A későbbiekben Beethoven és Wagner zenéjét is tanulmányozta, de nem hagyta figyelmen kívül a modern szerzők, Debussy, Stravinsky és Prokofjev munkásságát sem. Kiss Péter zongoraművész az Anima Musicae Kamarazenekarral közreműködve javarészt Honegger-zeneművekkel emlékezik a sokoldalú zeneszerzőre május 20-án a Budapest Music Centerben.
Honegger stílusát a legtöbben eklektikusnak tartják, dzsesszes hatásokra, neoklasszikus elemekre és a modern 20. századi klasszikus zene ismertetőjegyeire figyelhetünk fel műveiben. Ugyanakkor az is kétségtelen, hogy a 20. század egyik legszemélyesebb hangú zeneszerzője. Munkájának fő jellemzője a különböző stílusok összeegyeztetésére irányuló törekvés. Rendkívül gazdag fantáziával megáldott, mégis inkább illusztratív és dramatikus, mint lírikus lángelme. Az esemény a népszerű Intrada című művel kezdődik, mely rövid terjedelme ellenére a modern trombita teljes hangterjedelmét, széles dinamikai és karakterkészletét felvonultatja.
Kiss Péter, aki jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatója, már egészen korán, 9 évesen kezdett el zongorázni. Koncertjeivel szinte az egész világot bejárta, Európa 13 országában, az Egyesült Államokban, illetve Indiában lépett fel. Olyan művészekkel is dolgozhatott együtt, mint Baráti Kristóf, Szabadi Vilmos, Sass Sylvia, Alpaslan Ertüngealp, Vajda Gergely, Varga István, Eötvös Péter, Jonathan Cohen, Nagy Péter, Klenyán Csaba. Meghatározó tagja a Csalog Gábor vezette, mindenekelőtt Kurtág György műveire összpontosító Ludium együttesnek, valamint alapítója a 2010-ben alakult Trio Inceptionnek.