Kulturális összefonódások és egymásra hatások járják át Alexander Sitkovetsky és az Anima Musicae Kamarazenekar osztrák-magyar műsorát. A május 9-i koncerten Dohnányi, Haydn, Brahms és Bartók művei hangzanak el a Zeneakadémián.
A fiatal Dohnányi Brahms stílusának hatása alatt írta szerenádját, míg Brahms a magyar nép szeretetének művészi jelképeként saját anyanyelvünkön szólított meg minket. Épp a népzenekutató Bartók Béla ösztönzésére született meg a Magyar táncok forrásaira vonatkozó első alapvető tanulmány, amely azok népies eredetét igyekszik beazonosítani.
Haydn, aki szintén kiválóan ismerte és szerette a korabeli népies műzenét és cigányzenét, Eszterházát a korabeli magaskultúra egyik olyan centrumává tette, melynek ragyogása egész Európát bevilágította. Alexander Sitkovetsky, akinek egy kritikus szerint „olyan hegedűs tradíció áll a háta mögött, amelyet napjainkban ritkán hallani”, a legnagyobb kamarazenekarok és szimfonikus zenekarok élén szerepel vendégként szerte a világban.
A brit hegedűművész Moszkvában született nagyhírű zenei családban. Első zenekari szólóestjét nyolcévesen adta, ugyanebben az évben bekerült a londoni Yehudi Menuhin Iskolába, ahol a névadó mesterrel több alkalommal is felléphetett. A világ vezető zenekarainak, többek között a londoni Royal Philharmonic, a London Mozart Players, a berlini Konzerthaus Orchestra, a Moszkvai Kamarazenekar, a BBC Concert Orchestra állandó vendége.
Elkötelezett kamarazenészként a Sitkovetsky Piano Trio alapítója, amellyel többek között a londoni Wigmore Hallban, az amszterdami Concertgebouwban és a New York-i Carnegie Hallban is felléptek már. 2011 óta a Julia Fischer által alapított vonósnégyes tagja.
Műsor:
- Dohnányi: C-dúr szerenád, op. 10
- Haydn: A-dúr („Melk”) hegedűverseny, Hob. VIIa:3
- Brahms: Magyar táncok, WoO 1 – válogatás
- Bartók: Divertimento, BB 118
További információ és jegyvásárlás ide kattintva.