Hiába egy szépen és szerkezetileg jól felépített weboldal, ha nincsenek rajta minőségi tartalmak, valamint lényegi információt nyújtó meta adatok, ezáltal nem látható sem a keresőmotorok, sem a felhasználók számára.
A keresőoptimalizálás szerepe éppen a honlapok láthatóvá tétele különféle on- és off-site szempontoknak való megfeleltetés segítségével. A SEO nagy előnye, hogy bár hosszabb távon hoz eredményeket, mint a fizetett hirdetések, de azokhoz képest elhanyagolható befektetéssel, viszont hatalmas megtérüléssel.
Mi a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás misztikus elnevezését sokan használják, de kevesen ismerik. Lényegének megértéséhez, megismeréséhez néhány alapfogalommal nem árt tisztában lenni. Mit takar a meta cím, a meta leírás, mi a meta keyword? Egyáltalán mi a jelentőségük, szerepük a SEO-ban?
A weboldalak SEO szempontok szerinti optimalizálásával a keresők rangsorában előkelő helyezés elérésével növelhető az oldalak organikus látogatottsága, ezáltal a bevételek, így a keresőoptimalizálás szerepe jelentős.
Mik azok a meta adatok?
A meta tagek közé tartozik a meta title vagy cím, a meta description vagy leírás és a sokak számára jól ismert meta keyword, vagyis a kulcsszó. Mindhárom elem szerepe ugyanaz: információt szolgáltatni a keresőmotoroknak és a látogatóknak. A Google algoritmus rangsorolási tényezői között ráadásul a meta title szerepe egy ideje még nagyobb jelentőséggel bír, mint a keywordé.
A tartalmak megalkotásánál a legtöbben kizárólag a kulcsszavakra összpontosítanak, és a másik két tag, a cím és a leírás lemarad, holott ezek szerepe is fontos. Amennyiben jó a megfogalmazás és releváns a keresésére, vagyis tartalmazza a kulcsszót, akkor nagy valószínűséggel felkeresik az oldalt.
Milyen a jó meta cím?
A meta title az, amit a felhasználó a keresések alkalmával először megpillant, ez az a vastagon szedett cím, ami alapján eldönti, kattint-e. A jó cím tömör és viszonylag rövid, maximum 70 karakter, többet ugyanis nem jelenít meg belőle a Google.
Minden esetben legyen figyelemfelkeltő, releváns, függjön össze az oldal tartalmával, és a kulcsszóval kezdődjön. Amennyiben több kulcsszót használsz – a halmozásra figyelj oda, mert a Google bünteti -, a második kerüljön a végére.
Aloldalak esetén érdemes lehet a cégnevet/oldalnevet is beágyazni a title-be. Az egyes szavakat – max. 4-6 – kötőjellel célszerű elválasztani egymástól.
A meta leírás jelentősége
Bár a rangsorolást nem határozza meg, jelentősége mégis van, amennyiben izgalmasan, figyelemfelkeltő módon fogalmazod meg a leírást, a tartalom összefoglalását. A meta description inkább a potenciális látogató számára lehet érdekes, ezáltal viszont növelhető az átkattintási arány. Tartalmaznia kell a kulcsszót. Amennyiben nem adsz meg leírást, a tartalom elejét szúrja be helyette a Google.
A meta title és a description jelentősége abban áll, hogy helyes használatukkal látványos eredményeket, megfelelő organikus forgalmat lehet generálni.