Az online PR fogalmát elég sokan igyekeztek már körbejárni. A legegyszerűbben úgy fogalmazhatjuk meg, hogy a márkaismertséget célzó PR kombinálása azzal az igénnyel, hogy minél előbbre kerüljön az oldalunk a Google találati listájában.
Amit a márkaismertségről tudni érdemes
Minden vállalkozás álma, hogy a bekerüljön a hírekbe, hiszen a média bizalmat ébreszt, egyúttal növeli a hitelességet, ráadásul validál is. A pozitív hír azt jelzi az embereknek, hogy amit adott vállalkozás csinál, az értékteremtő, és izgalmas.
Egy profi csapat segítségével nem csupán az online PR világába nyerhetünk betekintést, hanem komplett marketing tervet dolgozhatunk ki. A 7Blog tartalommarketing módszerei és marketing stratégia szolgáltatása révén vállalkozásunkat biztos kezekben tudhatjuk, miközben rengeteget tanulhatunk.
A klasszikus PR lényege, hogy minél több médiamegjelenés történik, annál sikeresebbnek számít a kampány. Azonban az egyik fő baj, hogy mindez nehezen mérhető, a másik pedig, hogy ez a megoldás nem segíti az online felületeken történő érvényesülést. Ezért kell megismerkednünk az online PR lényegével, amely mindkét problémát kiküszöböli.
Márkaismertség mellett több látogató elérése
Minden vállalkozásnál meg kell találni a fő üzenetet, amelyet kommunikálhatunk a látogatók felé. Ennél a pontnál nem szabad megállni, hiszen a mondanivaló mellett a kulcsszavak meghatározása is létfontosságú. Méghozzá azokat a szavakat kell megtalálni, amelyek leginkább relevánsak.
Amint beírjuk a Google keresőjébe az elsődleges kulcsszavunkat, megnézhetjük az oldal alján felkínált egyéb kifejezéseket. Ezek az LSI kulcsszavak, azaz látens szemantikai indexelés, jelentésüket tektinve szorosan kapcsolódnak az elsődleges kulcsszóhoz.
Tehát ha ezekből a kifejezésekből is megjelenik néhány a tartalmainkban, a Google feljebb sorolja azokat. A releváns kulcsszavak révén többet megtudhatunk arról, hogy mi érdekli az olvasókat.
Szintén szem előtt tartandó, hogy nem elegendő a szuper tartalom, ha a blog nem elég olvasott. Így sajnos nem számolhatunk online PR értékkel. Helyette olyan médium választása javasolt, amely népszerű, ugyanakkor megbízható is.
Minőség és relevancia
A Google jobban értékel egy olyan linket, vagy említést, amely olyan felületen jelenik meg, ami tematikájában kapcsolódik a cégünkhöz, szemben azzal, ahol nagyobb a látogatottság, de tartalmilag mégsem olyan releváns.
Nem szabad megfeledkeznünk az online PR jellegzetességéről, hogy a szerkesztő és az adott médium szabályai szerint fog kikerülni a cikkünk, vagyis az eredetileg megalkotott tartalom némiképp átalakul. A megjelenítésért cserébe be kell vállalni az apróbb átalakításokat, kicsit más cím, törzsszöveg stb.
Létezik azonban kivétel, ez pedig a vendégbejegyzés esete. Persze még itt is lehetnek apróbb korrekciók. Ennek elkerülésére érdemes a szerkesztő fejével gondolkodni.
Információdús, átfogó tartalom legyen a cél, miközben az olvasók igényeihez is illeszkedik. A mérés pedig elengedhetetlen, ehhez alkalmazhatjuk például a Google Analytics-et.