Három zeneszerző, három eltérő korszak és stílus, melyek egy igazán sokszínű és érdekes koncert erejéig egy térbe kerülnek. Vajon mi köszön vissza Beethoven vonóstriójából egy száz évvel később született magyar műben, és hogyan elevenedik meg a francia impresszionizmus három vonós hangszeren? A tehetség kötelez sorozat október 25-i koncertjén Beethoven, Francaix és Weiner vonóstrióit játssza a Variart Trio a Zeneakadémia Solti Termében.
A három fiatal művész, Németh Gábor, Kalocsai Eszter és Agárdi Eszter már konzervatóriumi tanulmányaik óta együtt zenélnek. Különböző formációkkal számos kamarazenei versenyen szerepeltek kiemelkedő sikerrel, olyan kiváló mestereknél gyarapították tudásukat, mint Wagner Rita, Arnóth Balázs, Falvay Attila, Giovanni Guzzo vagy éppen Takács-Nagy Gábor. Zeneakadémiai éveik alatt fúvós- és zongorista zenésztársaikkal együtt megalapították a Variart Ensemble-t, mellyel színházi és kortárs zenei produkciókban is gyakran részt vettek.
A vonóstriózás gondolata Arnóth Balázs nyári kurzusain fogalmazódott meg, ahol megismerkedtek Beethoven, Mozart és Schubert remekműveivel. Ahogy egyre jobban belemélyedtek a műfaj felfedezésébe, jónéhány romantikus, 20. századi és magyar mű került a szemük elé, melyek méltatlanul ritkán hangzanak el koncerteken. Ekkor fogalmazódott meg a gondolat a három zenészben, hogy szeretnék minél szélesebb körben megmutatni ezeket a rejtett kincseket, és hangversenyeikkel népszerűsíteni a vonóstrió műfaját.
A Variart Trio október 25-i koncertjének programja is ebben a szellemben született meg: Beethoven fiatalkori, Esz-dúr vonóstriója mellett a szünet után a kiváló francia komponista, Jean Francaix 1933-ban írt műve hangzik el, zárásként pedig Weiner Leó g-moll vonóshármasát játsszák, mely a korabeli sajtó szerint bemutatóján is nagy sikert aratott 1908-ban.
További információ a programmal és a jegyvásárlással kapcsolatban itt érhető el.