• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Zene Címlap

Olli Mustonen: „Elsősorban zenész vagyok”

Szerző: Ur Máté2023. január 17.
Facebook Twitter E-mail
Olli Mustonen - fotó: Pannon Filharmonikusok
Olli Mustonen - fotó: Pannon Filharmonikusok

Olli Mustonen finn karmester, zeneszerző és zongoraművész január 26-án a pécsi Kodály Központban, január 27-én pedig a Müpában lép fel a Pannon Filharmonikusok szólistájaként. A művészt a régizenéhez való kötődéséről, Griegről és a karmesteri hivatásról is kérdeztük.  

– Nem először játszik a Pannon Filharmonikusokkal. Milyen emlékei vannak? 

– Néhány éve valóban adtunk egy emlékezetes koncertet, Bogányi Tibor karmesterrel pedig már számtalan projektet csináltunk. Tibor sok időt tölt Finnországban, nagyon szeretek vele dolgozni, nem volt kérdés, hogy elfogadom a meghívását. 

– Fiatalon csembalón kezdett tanulni. Hogyan választotta végül a modern zongorát? 

– A családomban mindig is jelen volt a zene. Édesapám matematikus, mellette pedig kedvtelésből hegedűn játszik. A szüleimnek sok kötődése volt a régizenéhez, így gyermekkoromban én is ehhez vonzódtam. Otthon nem volt zongoránk, csak egy a csembalóhoz hasonló, kisméretű spinét. Kezdetben ezen gyakoroltam, tökéletesen megfelelt az apró ujjaimnak. Úgy hét éves lehettem, amikor a szüleim vásároltak egy zongorát, azt hiszem, úgy gondolták, hogy egy csembalóművész, aki történetesen a nővérem, elég a családban. Ekkor nekem is döntenem kellett, hiszen egészen más technikával kell játszani a két hangszeren. Nem bántam meg, ahogy azt sem, hogy a régizenés gondolkodásmód a mai napig része az életemnek. 

– A pécsi együttessel Grieg a-moll koncertjét játssza. Milyen a kapcsolata a darabbal? 

– Egy csodálatos műről van szó, amit nagyon sokszor játszottam. Az igazság az, hogy az észak-európai zeneszerzőkre, köztük a finnekre sem jellemző, hogy zongorára írtak volna versenyműveket, így amikor olyan darabot szeretnék játszani, ami igazán visszaad valamit a személyiségemből, a gyökereimből, akkor mindig előszeretettel fordulok ehhez a norvég koncerthez. Lemezre is vettem már, méghozzá a San Franciscó-i Szimfonikusokkal, a következő időszakban pedig nem csak Magyarországon, de Tokióban is előadom majd. A japán előadás karmestere egyik példaképem, a 95 éves Herbert Blomstedt lesz. 

– A szólókarrier mellett zeneszerzőként és karmesterként is tevékenykedik, sőt van, hogy egyetlen koncerten belül ölti magára mind a három szerepet. Hogyan találja meg az egyensúlyt?

– Nos, talán ez is a régizenéből ered. Számomra a zenész szó univerzális jelentéssel bír, és egyáltalán nem ördögtől való, ha egy szólista vezényel, vagy éppen saját műveket is ír. Ez a három tevékenység csak az utóbbi időben vált el ennyire határozottan egymástól, ami azt is jelenti, hogy javarészt megszűnt a párbeszéd. Számomra a hiteles előadás érdekében elengedhetetlen a közös gondolkodás. Szólistaként és karmesterként is nagyon szeretek például Daniel Barenboimmal, Vladimir Ashkenazyval és Bogányi Tiborral is együtt dolgozni, akik amellett, hogy karmesterek, nagyszerű hangszeres művészek is. Kiváltságos helyzet az is, ha egy szerzővel élőben lehet egyeztetni a zenei elképzeléseket. 

– Egyforma terhelést jelentenek a különböző feladatok? 

– A következő időszakban inkább a komponálás van előtérben. Jelenleg a 3. szimfóniámon dolgozom, amit Ian Bostridge tenornak ajánlok, illetve születőben van egy fuvolaverseny is. Sok feladatom van a Turkui Filharmonikusok zenei vezetőjeként, viszont nagy öröm, hogy az együttes hamarosan egy új, most épülő, modern koncertterembe költözhet. Természetesen szólókoncertjeim is lesznek, Beethoven és Prokofjev összes zongoraszonátáját fogom előadni a közeljövőben. 

zongora interjú pannon filharmonikusok olli mustonen
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésClassical ME – Pályakezdő zeneművészeknek tartanak képzést Budapesten
Következő bejegyzés Magyar Atom – Elérhető online Tátrai Tibor koncertje a Müpa Home műsorán

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.