Maxim Rysanov a Hungarotonnál rögzítette Dmitrij Sosztakovics utolsó művét, a Brácsaszonátát. Az április végén megjelenő felvétel kapcsán Sosztakovicsról, a kamarazenéről és az Ukrajnában zajló háborúról is beszélgettünk.
Szerző: Ur Máté
Maxim Rysanov has recorded Dmitri Shostakovich’s last work, the Viola Sonata, for Hungaroton. In connection with the recording, which will be released at the end of April, we spoke to the violist about Shostakovich, chamber music and the war in Ukraine.
In 2024, the Purcell Choir and the Orfeo Orchestra’s internationally collaborative recording earned the prestigious recognition of the ICMA. We asked György Vashegyi, the artistic director of the two ensembles, about their award-winning recording, and the Haydneum – Hungarian Centre for Early Music, which he founded.
A Budapesti Wagner-napokhoz kapcsolódva áprilistól második alkalommal szervez közös előadás-sorozatot a Müpa, a MűGond és az ELTE. Dr. Hoványi Mártonnal, a MűGond alapítójával a műértelmező kurzusok létjogosultságáról, a kulturális tudásátadás piaci validálhatóságáról és Wagnerről is beszélgettünk.
Nyolc éve a Magyar Állami Operaház Zenekarának koncertmestere Kállai Ernő, akit feladatairól és az operaházi mindennapokról kérdeztünk.
Február közepén Thomas Sanderling adott Brahms-koncertet a MÁV Szimfonikusokkal. A karmesterlegendával, aki mesélt Sosztakovicsról, magyarországi élményeiről és arról, hogy milyen a jó karmester, budapesti tartózkodása alatt beszélgettünk.
In mid-February legendary Thomas Sanderling performed a Brahms concert. While in Budapest, I had the opportunity to interview him about his experiences in Hungary, his thoughts on Shostakovich, and his perspective on what it takes to be a good conductor.
Dr. Herpay Ágnes fagottművész négy évtized után búcsúzik a Pannon Filharmonikusoktól. A Pécsi Tudományegyetem habilitált docensével az együttesnél töltött négy évtizedről, a tanításról és a fagott megbecsüléséről is beszélgettünk.
Rafael Aguirre gitárművész Joaquin Rodrigo egyik legismertebb versenyművét játssza március 8-án a Pannon Filharmonikusokkal a pécsi Kodály Központban. A művésszel hangszeréről, művészi elhivatottságról és Aranjuezről beszélgettünk.
A Magyar Állami Operaház januárban mutatja be Dvořák Ruszalka című művét. A darabhoz fűződő személyes viszonyáról és a színpadra állítás mikéntjéről a rendezőt, Szikora Jánost kérdeztük.