Október 28-án mutatta be a Stadttheater Gießen Kovalik Balázs rendezésében Kálmán Imre első operettjét, a Tatárjárást.
A németül Ein Herbstmanöver címre keresztelt darab az 1908. február 22-i, vígszínházi premier után bejárta a világ színpadait, de a komponista későbbi művei, a Csárdáskirálynő vagy a Marica grófnő idővel kiszorították a repertoárról. A Színházi adattár mindössze néhány kolozsvári előadást listáz a Tatárjárásból (szövegíró: Bakonyi Károly, dalszövegek: Gábor Andor), ezek legutolsója 1921-es, ezt követően mindössze egy 1986-os szolnoki produkció szerepel.
Több évtizedes csend után Kovalik Balázs és a premier karmestere, Michael Hofstetter a budapesti és a bécsi változat felhasználásával készítette el a giesseni előadás partitúráját, melyhez a magyar rendező Robert Bodanzky egykori szövegét is felfrissítette, a dramaturg Matthias Kauffmann volt. A Tatárjárás díszleteit és jelmezeit Lucas Noll tervezte, koreográfiáját Leo Mujuc készítette. A produkció még 12 alkalommal lesz látható a szezonban.
Az újjászületett Kálmán-mű feltűnő sikerét a sajtó abban látja, hogy az előadás szórakoztató, ám a mostanában Németországban divatos felhőtlen operettek helyett egészen szokatlan melankolikus hangnemet üt meg, a szomorúság mellett azonban szarkasztikus humor is jellemzi a színrevitelt. A kritikák kiemelik, hogy a szerelmi történeten túl erősen megrajzolják háború előtti időszak társadalmát.