Sok cégnél talán nem ismerik fel, mennyire esszenciális feladat lehet a vevői visszajelzések automatizált gyűjtése. Mi pontosan ezért gondoltunk arra, hogy külön bejegyzést szentelünk a megvalósítás ismertetésének. Úgyhogy máris jövünk a részletekkel.
Miért kulcsfontosságú a vevői visszajelzések folyamatos gyűjtése?
Mindenekelőtt amiatt, mivel a vevői visszajelzések célzott megjelenítése nagymértékben elősegítheti az eladásokat. Méghozzá egy borzasztó egyszerű pszichológiai tényező miatt. Ha látjuk, hogy valami másnál már működött, mi is könnyebben szavazunk bizalmat neki.
Ezért érheti meg tehát például egy-egy MiniCRM típusú CRM szoftver felhasználásával külön folyamatot kidolgozni ezeknek a véleményeknek, visszajelzéseknek és eladásösztönző feedbackeknek a minél hatékonyabb gyűjtésére.
Már csak amiatt is, mivel a folyamat akár teljes mértékben automatizálható. Vagyis nem feltétlenül kell külön munkaerőt allokálni és kapacitást elvonni erre a feladatkörre. Ma már ennél effektívebb mód is létezik a megvalósítás céljából.
Mi minden kell a vevői visszajelzések automatizált gyűjtéséhez?
Természetesen az első és legfontosabb tényező a vásárlói elérhetőségek megléte. Minél több ilyen kontakttal rendelkezünk, annál jobb. Hiszen ehhez mérten lehet majd finomhangolni az automatizmus működését.
Következő lépésként kell egy olyan CRM szoftver, amire már a fentiekben tettünk utalást. Fontos, hogy a szoftver legyen bekötve úgymond. Vagyis működjön az integráció az értékesítés egyéb eszközeivel és rendszereivel.
Célszerű előzetesen megírni azoknak a kommunikációs érintéseknek a szövegeit is, amelyekkel kérni szeretnénk a vevőket a visszajelzések adására. Ezt akár saját kútfőből is ki lehet találni, akár egy rövid kereséssel is található célravezető szövegezés, ami ráadásul kellőképpen eredményes is.
A vásárlói visszajelzések automatikus gyűjtésének további lépései
Megvannak a vevők elérhetőségei, elkészültek a szövegek is, úgyhogy mehetünk előre a kivitelezést tekintve. A következő lépés ugyebár nem más, mint szoftveresen modellezni a visszajelzések gyűjtését.
A beállításoknál azt érdemes előzetesen eldönteni, hogy egy-egy vásárlás után mekkora időtartam elteltével szeretnénk küldeni a kérést. Ehhez mérten egy abszolút hivatkozást célszerű beállítani, amihez mérten a szoftver minden egyes eladás után dolgozni tud.
Természetesen tovább is lehet gondolni a folyamatot. Amikor például megérkezik a vevői visszajelzés, a szoftver küldhet köszönő emailt. Vagy ha pont az ellenkező történik és nem jön a vevői feedback, akkor a program küldhet egy udvarias emlékeztetőt.
Pontosan ebben rejlik a dolog szépsége. Időről időre meg lehet nézni, mennyire működik hatékonyan a dolog, és aztán ehhez mérten tudunk rajta finomhangolni.