A Haydneum Eszterháza Fesztivál negyedik napja a zenés történetmesélés jegyében telt. A régizenei koncertekből álló program-sorozatot Berecz András egészen egyedülálló, magával ragadó előadása színesítette, amely a kastélykertben elhelyezkedő Narancsházban került megrendezésre.
A mesemondó „Mese a muzsikáról” című műsorában nagyon sok információt rejtett Apollónról, Hermészről és Pánról szóló humorosan előadott történeteibe.
Az esti koncert helyszíne ismét az Apolló-terem volt, amelynek mennyezete (Apollón négylovas hintóján) a frissen elhangzottakat is eszünkbe juttatta. Somlai Petra fortepianoművész – akivel már a Haydneum korábbi koncertjein is találkozhattunk – most ismét megmutatkozott szólistaként és kamarapartnerként is. Egy Schubert-, majd egy Haydn-zongoraszonáta szenvedélyes előadása során érzékelhettük, hogy játékával mennyire igazodik a művekhez, és a különbség nemcsak abból adódik, hogy mindkét szerzőhöz más-más fortepianót használt.
Szutrély Katalint gyakran láthatjuk tragikus sorsú hercegnők, királynők megformálójaként, jól állnak neki ezek a feladatok. Mivel kotta nélkül énekel, még koncertszerű előadásban is eléri, hogy a szereplőt lássuk magunk előtt, ne csak az énekest. Ezúttal Haydn “Ariadné Naxosban” című szólókantátáját hallhattuk tőle a koncert első számaként. Magával vitte a közönséget a lakatlan szigetre, beleképzelhettük magunkat a csalódott szerelmes helyzetébe, játékából erő sugárzott.
A koncert második felében hat Schubert-dalt hallhattunk tőle – az utolsót már ráadásként. Megelevenedtek történetei, akár délután Berecz Andráséi is. A tapsok kifejezték, hogy mi felnőttek is nagyon szeretjük, ha mesélnek nekünk.
Köszönjük a gyógyírt, a „jobb világba emelést”, és várjuk a fesztivál ötödik napján a flamand Il Gardellino Orchestra előadását, majd a szerdai zárókoncertet, amikor ismét találkozhatunk a tegnap esti előadás két művészével és a Vashegyi György vezette Orfeo Zenekarral.