JaMese Szabad bennem a levegő című podcastjában ebben az évben utoljára a rosszul beidegződött mozgásmintákról, diszfunkcionális testhasználatról Kepes Julival beszélgetett, aki jelenleg a Snétberger Központ Alexander Technika tanára. Diplomáját Los Angelesben szerezte és az interjúban részletesen elmondja, hogy milyen is egy Alexander óra és milyen hosszú távú hatásai lehetnek bárki számára.
Frederick Matthias Alexander az 1800-as évek végén volt Shakespeare színész Ausztráliában, de karrierjét beárnyékolta az egyre gyakoribbá váló rekedés, később hangvesztés. Ez a trauma indította el őt a módszer megalkotására. Éveket töltött azzal, hogy tükör előtt próbálta kitalálni, mi váltja ki a rekedését. Miután sikeresen megtalálta a megoldásokat, hamar híre ment a módszernek.
A 20. század elejére komoly klientúrája épült ki és módszerét azóta is alkalmazzák már nem csak színészekre vagy előadóművészekre, hanem gyakorlatilag bárkire.
A beszélgetésben kitérnek az énekesek számára nagyon fontos kérdésre: a légzésre. Juli azt vallja, hogy a légzés nem egy fejlesztendő területe az éneklésnek, helyette inkább a szabad testhasználatra kell törekedni, amely ha megvalósul, akkor természetessé válik a levegővétel. A test és a psziché nem választható szét. Magunkat csakis egységében lehet megfigyelni és a megszokásokká vált mozdulatainkat egy Alexander tanár segítségével írhatjuk újra.