A Liszt Ferenc Kamarazenekar (LFKZ) és a Samsung Electronics Magyar Zrt. közreműködésével útjára indított, Lásd a zenét! kreatív videópályázatra 85 iskolás csapat videója érkezett be az október 23-ig tartó első fordulóban.
A pályázat népszerűsége a fiatalok körében bizonyította az üzleti szféra és a kulturális szegmens együttműködésének fontosságát és azt is, hogy a kreatív lehetőségekkel és feladatokkal a fiatalabb korosztály is nyitott a komolyzene befogadására.
A Lásd a zenét! videópályázat szeptember 12-én indult útjára a Liszt Ferenc Kamarazenekar és a Samsung Electronics Magyar Zrt. együttműködésének keretein belül, a versenyre pedig általános iskola 7. és 8. osztályos, illetve középiskola 7-12. osztályos tanulók jelentkezését várták.
Az iskolás csapatok feladata Jörg Widman: 180 Beats per Minute című művének kreatív, videós feldolgozása volt, a kész pályaműveket pedig október 23-ig kellett leadniuk. A videók története és a megvalósítás mikéntje teljes mértékben a jelentkezőkre volt bízva, így adva teret képzelőerejüknek, ezzel a kötetlenséggel pedig a diákok igen nagy csoportját sikerült megmozgatnia a pályázatnak.
A pályázatra 85 videó érkezett be az első fordulóban, a diákok kreatívabbnál kreatívabb módon dolgozták fel a Widman művet, lenyűgözve ezzel nem csak a pályázat kiíróit, de a nagyközönséget is. A pályázók videói közül október 31-ig egy szakmai zsűri feladata volt az öt legjobbat kiválasztani.
A szakmai zsűri tagjai a Liszt Ferenc Kamarazenekar, Várdai István, művészeti igazgató, Simon Attila (BrandBar) és Vécsei Márton, filmrendező voltak.
A második fordulós versenyzők mellett a közönség november 27-ig az összes nevezett videóra leadhatja voksát a Liszt Ferenc Kamarazenekar Youtube -csatornáján, hiszen a legtöbb szavazatot begyűjtő mű közönségdíjban részesül.
A zenekar és a Samsung Zrt. nagy örömmel fogadta a pályázat népszerűségét, mely nem csak a fiatalok komolyzene iránti érdeklődését, de az összefogás erejét is megmutatta. A vállalati és kulturális szféra együttműködésére sok esetben volt már példa, a Lásd a zenét! sikere pedig ismételten felfedte a pályázatkiíró felek számára, hogy a komolyzene és a kultúra ilyen módon való népszerűsítése tömegeket képes megmozgatni.
A Liszt Ferenc Kamarazenekar küldetésébe beletartozik a komolyzene-hallgatói réteg fiatalítása, a pályázat sikere pedig ismét egy nagy lépés ezen cél elérése felé – a Samsunggal kötött együttműködés teret enged a komolyzene iskolásokkal való megszerettetésének. A kreativitás és csapatmunka ösztönzése mellett szerették volna megmutatni a diákoknak azt is, hogy mennyi minden rejlik egy-egy komolyzenei darabban és mennyiféleképpen lehet ezeket a műveket értelmezni, vászonra vinni.