A budapesti koncertélet őszi kínálatában rendszerint a szokottnál gyakrabban találkozhatunk kortárs zenével — így lesz ez a most bemutatkozó új fesztiválon, a Liszt Ünnepen is. Az ősbemutatók között október 14-én több is megszólal a Müpa Zeneműpályázatán díjazott darabok közül.
Magas színvonalú pályamunkák érkeztek az elektroakusztikus művek kategóriájában. A beküldött kompozíciók messzemenően igazolták, hogy a műfaj hazai színterén sok alkotó, sokféle technológia és sokféle esztétikai megközelítés él egymás mellett.
Baráth Bálint, Erdélyi Gábor, Janca Ákos, Kádár Mihály, Kováts Jázon Márk és Pintér Gyula művei hangzó térinstallációkként szólalnak majd meg a Müpa hat különböző helyszínén, melyek közül némelyik talán a nagyközönség által kevéssé látogatottak közé tartozik.
Az éjszakai koncertkalandtúra során természeti hangokból, improvizációból született zenei anyagok, grafikus felületek zenei transzformációjával kialakított hangzó folyamatok izgalmas szintézisével (Kováts Jázon Márk: Légszomj) éppúgy találkozhatunk majd, mint a térbeliség illúzióját a hangtömegek mozgatásával megteremtő munkával (Kádár Mihály: Resurr).
A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.
Pintér Gyula (Shades) azt mutatja be, hogy a modern technológia miként képes egy tradicionális forma — például a barokk concerto — játékszabályai között működni. Erdélyi Gábor („Ámbár a Hold”) maga vette fel és állította össze kompozíciója hangzó univerzumának forráshangjait: egyebek közt kínai tálon, csengőkön, kavicsokon, seprűn és márványlépcsőn megszólaltatott hangokkal dolgozott.
Rendkívüli élményt ígér Janca Ákos audiovizuális munkája (Hat nap), Baráth Bálint pedig a világ hétköznapi tapasztalatunkban is megjelenő komplexitásából indul ki (Vaporisation).