Látni felépülni az Operaház színpadán A diótörő díszletét a hátterében felsejlő gyönyörű nézőtérrel vagy egy másik szemszögből a lenyűgöző méretű hátsó színpaddal, miközben varázslatos módon egyszer csak a hó is szállingózni kezd – nos, ilyen élményben is része lehet annak, aki csatlakozik az OperaKlubhoz. És ez csak egy a számos pozitívum közül!
A dalszínházat körülvevő támogatói kör eredete, bár régre nyúlik vissza, mai formájában 2015 óta létezik. A Habsburg György fővédnökségével, több mint 30 nagy presztízsű vállalat több mint 50 döntéshozója részvételével létrejött exkluzív klub alapítói között találjuk az Operaház két hosszútávú stratégiai partnerét, a BMW Group Magyarországot és a Herendi Porcelánmanufaktúrát is. A Magyar Állami Operaház és az OperaKlub tagjainak kapcsolatára jellemző, hogy „aki egyszer támogatónkká vált, az általában kitart mellettünk. Büszkék vagyunk hosszútávú együttműködéseinkre, amelyeket továbbra is a partner igényeihez igazodó, kölcsönösen előnyös megállapodások mentén alakítunk” – mondja dr. Főző Virág főigazgató-helyettes, az OperaKlub szakmai irányítója.
A felújított Operaház és az Eiffel Műhelyház megnyitásával azonban új szintre lépett az intézmény, a lehetőségek tárháza bővült, így a klub is megújult, elsősorban a szolgáltatások terén. A kényelmi opciók között megtalálható a ruhatári és a jegypénztári gyorssor, ezen felül a privát guide, az Opera- vagy EiffelTour. Az Opera out of Office csapatépítő élményprogram is színesíti a kínálatot, nem beszélve a premierek utáni, zártkörű fogadásokról, ahol a főszereplőkkel és külföldi sztárvendégekkel is személyesen lehet találkozni.
![](https://papageno.hu/wp-content/uploads/2024/05/Dr_Fozo_Virag_foigazgato_helyettes_foto_emmer_laszlo.jpg)
„Szorosabb kapcsolatot ápolunk a támogatóinkkal, már csak a sűrűbben szervezett programok miatt is. Az Operaház 2022-es tavaszi újranyitása óta közel 30 rendezvényt bonyolítottunk le, a legtöbb esemény a Székely Bertalan teremhez kötődik. Az OperaKlub Lounge és a Szeneskocsi VIP Skybar is igénybe vehető, illetve évente egy-két alkalommal ingyenesen le tudunk zárni termeket (bekészítéssel), ha a klubtagunk a vállalati partnereit vagy másokat is szeretne vendégül látni. A legnépszerűbb szolgáltatásnak mégis a last minute jegyvásárlás bizonyul, hiszen a tagoknak pár nappal az előadás előtt is tudunk biztosítani (teljes árú) jegyet. A személyes ügyfélkezelés is kiemelt jelentőségű, mert a legjobb helyekre szóló jegyfoglalások akár egy telefonhívással vagy egyetlen e-maillel is intézhetők. A Kulisszatúra is igen kedvelt, hiszen sokan szeretnék látni a zsinórpadlást, esetleg a színpadon állva azt, ahogy felmegy a függöny, vagy az Operaház legtetejéről nyíló, lélegzetelállító panorámát” – részletezi Gyüdi Melitta protokollfőnök, az OperaKlub menedzsere.
A jelenleg 17 céget és 29 főt számláló klub más-más lehetőségeket kínál e két csoport számára, de a jelentkezés módja ugyanaz: elegendő egy, a [email protected] címre küldött e-mail. A támogatásra szánt összeg függvényében az OPERA Protokoll munkatársai cégre vagy személyre szabott csomagajánlatot dolgoznak ki, majd szerződés készül, amit annak lejártakor vagy évente újratárgyal a két fél. A korábbi gyakorlathoz képest további újdonság, hogy árnyaltabb lett a támogatói paletta, amelyen már megtalálható a Támogató, a Mecénás, a Bronz, az Ezüst, az Arany Fokozatú Támogató és a Stratégiai Partner is. Hogy pontosan ki, milyen szolgáltatást vehet igénybe, arról az Operaház weboldalán, a Támogatás menüpont alatt találhatók mindig naprakész és részletes információk.
A partnerek sokszínűségét a támogatások formája is visszatükrözi: van, aki jelentős pénzösszeget, van, aki terméket és van, aki ötletet, üzleti tanácsot ad. Számos közös aktivitás mellett a külföldi sztárvendégeknek nyújtott, luxuslimuzin-szolgáltatás a BMW Group Magyarországhoz, a Pikoló Program és az OperaKaland megvalósulása az MVM Zrt.-hez köthető, a Csillagóra Gálán átadott porcelánhattyúk és az Örökös tagoknak szánt ajándékok a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., a Simándy épület befejezése az AXIÁL Kft., az előadásokról készült, több kamerával rögzített televíziófelvételek az MTVA munkáját dicsérik. A BOSCH és a K&H több rendezvényt is hoz az Operaházba, a Molnárbeton Kft. pedig a pénzügyi támogatás mellett építőanyaggal is hozzájárult az Eiffel Műhelyház melletti Forgóvázcsarnok, valamint a Hajós utcai épület felújításához. A tájékozódást és jegyvásárlást segítő OperApp Dr. Feith Zoltán, a Fizetési Pont vezérigazgatója finanszírozásának köszönhető – aki azóta is számos hasznos információval segíti az intézményt –, míg a TRESemmé hajápolási termékekkel látja el a Ház teljes fodrásztárát. A 2023/24-es és a 2024/25-ös Műsorkalendárium nyomtatása Bánszki Attila, a Szinva Net Informatikai Zrt. vezérigazgatója nevéhez köthető, a Blue Kolibri a belső kommunikációt érintő OperaTutti applikáció informatikai hátterét gondozza, a KPMG pedig szolgáltatást nyújtott a dalszínháznak. A Kemenes Cukrászat a catering-, Nyúl Erika pedig a virágügyeket is felkarolta.
![Gyüdi Melitta - fotó: Ligeti Edina](https://papageno.hu/wp-content/uploads/2024/05/Gyudi_Melitta_protokollfonok_foto_ligeti_edina.jpg)
A jelenlegi támogatói kör megőrzése mellett bővíteni is szándékoznak azt. „Mindig keressük az új partereket, akár már meglévő tagok ajánlása, akár saját ötleteink alapján, és terveink között szerepel a magánszemélyek szélesebb rétege felé való nyitás is, alacsonyabb tagdíjakkal. Minden lehetőséget szeretnénk kihasználni, amit a sűrűre szövött jogszabályi környezet megenged, továbbá őszintén reméljük, hogy előbb-utóbb a luxusmárkáknak nemcsak viszonteladóik, hanem magyarországi leányvállalataik is lesznek, hiszen ezekben a lehetséges együttműködésekben is óriási potenciál rejlik” – árulja el dr. Főző Virág.
Az eddigiekből is kitűnik, mennyi exkluzív szolgáltatással és pozitívummal jár az OperaKlub tagjának lenni, de a gyakorlati előnyök mellett az eszmei tartalom sem mellékes. Ahogy Gyüdi Melitta rámutat: „az Operaház szellemisége jó közösséget teremt. Olyat, ahol a kulturált, igényes üzletemberek egyszerre építhetik kapcsolataikat és a cégük imázsát, elmélyíthetik tudásukat az élvezetes előadások során, és természetesen ki is kapcsolódhatnak.” Dr. Főző Virág szerint azért is érdemes az intézményt támogatni, mert „az opera és balett műfaját értő vagy az az iránt érdeklődő vezetők számára az Operaház és az Eiffel Műhelyház vonzó terep lehet, annál is inkább, mert egy 140 éves intézményt patronálni megkérdőjelezhetetlen gesztus, egy jó üzenet a kulturális és az üzleti szférának, és nem utolsó sorban egy fontos lépés az értékteremtés felé.”