A Kodály-módszer magyar és lengyel szakértői, zenepedagógusok és népzenészek részvételével kétnapos konferencia kezdődik november 25-én a sziléziai vajdasági központban, Katowicében működő zeneakadémián.
A magyar zeneszerző és zenepedagógus munkásságának szentelt, Kodály 2017 című nemzetközi tudományos és gyakorlati konferencia része a lengyelországi magyar kulturális évadnak és a Kodály-évnek. A Lengyel Zenepedagógiai és Zenei Készségfejlesztési Társaság közleménye szerint a konferencián a népzenei hagyomány modern oktatásban betöltött szerepét mutatják be, a tudományos előadások mellett gyakorlati foglalkozásokat is tartanak. Kísérő rendezvényként Kodály művei csendülnek fel és magyar táncházra is sor kerül a Magyar Állami Népi Együttes muzsikusaiból álló Szalonna és Bandája zenekar közreműködésével.
Előadást tart Salamon Soma népzenész, az erdélyi és moldvai furulyás népzene kutatója, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktorandusza és oktatója, valamint a Kodály-módszer lengyelországi népszerűsítői, köztük Anna Waluga, a katowicei zeneakadémia zenepedagógiai tanszékének vezetője, a Lengyel Kodály Társaság elnöke. Lengyel Kodály Társaságot 2009-ben alapították azok a lengyel zenepedagógusok, akik korábban a kecskeméti Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézet képzésében részesültek. A kecskeméti intézet munkatársai 1976-ben szervezték meg az első lengyelországi szemináriumot, a magyar-lengyel Kodály-konferenciákat azóta többször is megtartották. A Kodály-módszerrel mindenekelőtt a krakkói és a katowicei zeneakadémián ismerkedhetnek meg a leendő zenetanárok.
A lengyelországi általános zeneiskolai oktatásban ritkábban alkalmazott módszer felhasználásával például az egyik fővárosi általános iskola diákjai tanulnak zenét – annak a különprogramnak keretében, amelyet varsói Magyar Kulturális Intézet társszervezésében 2014 óta valósítanak meg. A foglakozásokat Joanna Maluga lengyel karmester vezeti, aki korábban a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen is tanult. A Kodály-módszerrel rokon elemeket felhasználja a 2014-ben Lengyelországban elindított, a kisgyerekekkel dolgozó pedagógusoknak szánt Kis Kolberg című projekt is. A 19. századi lengyel néprajzkutatóról és zeneszerzőről elnevezett program célja a néphagyomány beépítése az oktatásba.