A Londoni Szimfonikus Zenekar az On the Big Stage című új kiadványán a legnépszerűbb operafelvételeiből válogat a zenekar a hozzájuk köthető kiváló karmesterek tolmácsolásában. Olyan dirigensek vezényletével szólalnak meg a részletek a felvételen, mint Richard Hickox, Sir Simon Rattle, vagy Sir Colin Davis.
A Londoni Szimfonikus Zenekar a világ egyik legjobb együttese, és mint ilyen, a klasszikus zenei marketingben is élen jár abban a tekintetben, hogy tematikus vagy épp az elhangzó műveket hangulati egységbe foglaló kiadványokkal jelentkeznek évről évre. Hiszen manapság egyre kevesebbeket hoz lázba, ha csupán egy műcím, egy hangnem és egy műfaj található a lemezborítón vagy a Spotify lejátszási lista legtetején.
On the Big Stage, vagyis a Nagy Színpadon; ez a címe a 21 tracket tartalmazó lemeznek, melyen Beethoven, Berlioz, Bizet, Britten, Verdi és Weber operáiból csendülnek fel részletek. A címválasztás remek: a „nagy” jelzőnek általában van egy kicsit eltávolító, ugyanakkor közvetlen jellege, és az embernek önkéntelenül is eszébe jut Shakespeare híres „Színház az egész világ…“ kezdetű monológja az Ahogy tetszikből, és kedélyesen asszociálhatunk A nagy Gatsby vagy A nagy Lebowski alkotásokra is.
A lemez tehát a fiatalabb generációk figyelmére is igényt tart. A válogatás nagyon ízléses és sokszínű. Megtalálható itt kórus, ária, wagneres megalománia és bersteines lazaság is. A legnagyobb slágerek mellett, mint a Walkürök lovaglása vagy a Faust Katonakórusa, helyet kaptak olyan, a nagyközönség számára kevéssé ismert operák részeletei, mint A trójaiak, A Benvenuto Cellini vagy A Wonderful Town Leonard Bernsteintől.
A Bernstein-részletek közvetlenül az Aida után következnek a korongon, ami egészen meglepő választásnak bizonyul, ugyanakkor garancia arra, hogy az ember még véletlenül se aludjon el. Az is szimpatikus szerkesztési elv, hogy nem feltétlenül a legismertebb részlet hangzik el az adott operából. Mindannyian hallottunk már a Boszorkányok kórusáról a Macbeth-ből, de talán nem ez jut elsőként eszünkbe, ha meghalljuk Verdi operájának címét.
Összességében egy nagyon kellemes, könnyen hallgatható és változatos lemez lett az On the Big Stage. Szakítva az eddigi válogatáslemezek hagyományaival olyan, néha pimasz és meglepő műsort válogattak össze a Londoni Szimfonikus Zenekar élő felvételeiből, amelyre egy ítész első hallásra azt mondaná, hogy lehetne élvezetesebb is; de az, aki most ismerkedik az operával vagy épp már kicsit unja, hogy mindig, mindenhol ugyanazt a receptet kapja, ezúttal kellemesen csalódhat.