A legendás fuvolaművész, Jean-Pierre Rampal éppúgy foglalkozott a remekművek méltó helyükre való helyezésével, mint a barokk, a klasszikus és a romantikus korszak számtalan, kevésbé ismert művének feltárásával. A Warner új, gyűjteményes kiadása Rampal legkiválóbb felvételeit válogatta össze, a kiadvány ennél fogva kitűnően érzékelteti a fuvola-concerto műfaj változását az 1700-as évektől gyakorlatilag napjainkig.
Ami a versenyműveket illeti, Bach, Mozart és Vivaldi sarokkövei így szereztek világhírnevet, mármint Rampal kiváló tolmácsolásai által, és ugyanígy jártak Ibert, Jolivet és Nielsen darabjai is. Kifogástalan lírai érzék, a stílus tisztasága, csodálatos hangszín, a frazeálás kecsessége, mesés virtuozitás, óriási elkötelezettség és alázat – a kritikusok, a kollégák és a közönség egyaránt kifogytak a szuperlatívuszokból, amikor a legendás francia fuvolaművész képességét és muzikalitását jellemezték.
A már megjelenés pillanatában referenciaként értékelt felvételek ma is lenyűgözik, és gyakran a katarzis közvetlen közelébe kergetik a hallgatót. Ez a 12 lemezből álló sorozat a helyes arány elvéből indul ki és egymás mellé helyezi a slágereket és az újrafelfedezéseket.
Joseph Haydn, Arthur Honegger, François-Joseph Gossec, Wolfgang Amadeus Mozart, Jacques Ibert, André Jolivet, Johann Sebastian Bach, Georg Philipp Telemann, Georg Friedrich Händel, Antonio Vivaldi, Carl Philipp Emanuel Bach, Carl Reinecke, Aram Khachaturian, Jean-Marie Leclair, Joseph Bodin de Boismortier, François Devienne, Giuseppe Tartini, Saverio Mercadante, Carl Nielsen, Christoph Willibald Gluck, Jean Rivier, Paul Arma, Michel Blavet, Jacques-Christophe Naudot, Michel Corrette, Christian Ludwig Dieter, Franz Doppler és Alessandro Marcello művei hallhatóak a gyűjteményes kiadványon, a felvételek pedig 1953-1979 között készültek. A New Budget Edition részeként megjelent box set Rampal legjobb időszakából merít, amikor szinte egyeduralkodónak számított a fuvola repertoárban.
A hangminőség hozza az akkori Erato realista, kevésbé fényes megközelítését, a szólóhangszer és a zenekarok precízen, bár néha kissé levegőtlenül egészíti ki egymást. A trackek egy része mono, de a legtöbb zeneművet már sztereóban rögzítették.
Sok zene, kedvező ár. A Warner folytatja azt a kezdeményezését, hogy nyomott áron juttat igényes (ez esetben klasszikus) zenét vásárlóiknak. Kérdés, hogy meddig és milyen szinten lesz még aktív a lemezpiac, a válasz sem egyértelmű. Mint mindenben, itt is megfigyelhető a ciklusok, a tézisek és antitézisek váltakozása, nem olyan régen én magam is szinte temettem mind a magyar, mind a nemzetközi pop és rockzenét, mára azonban megfigyelhető egyfajta új reneszánsz: valid, érvényes, önazonos, hiteles előadók jelentek meg az utóbbi pár évben, és erre a közönség is kifejezetten jól reagált. Hátha ez az új igényesség visszahozza az igényes hangzó formátumok iránti keresletet is minden zenei műfajban. Amíg ez nem történik meg, tökéletesen vigasztalnak minket a Warner New Budget Editon szériában megjelent gyűjtemények, amelyek gyakorlatilag az egész zenetörténetet lefedik.