• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Interviews

Judith van Wanroij: ‘I go with the flow’

Szerző: Ur Máté2023. március 8.
Facebook Twitter E-mail
Judith van Wanroij
Judith van Wanroij

The Purcell Choir and the Orfeo Orchestra presented Rameau’s opera Castor and Pollux in Budapest and then in the Netherlands – their performances were met with enormous interest and then success. We had Judith van Wanroij for an interview. 

– At first, you studied law then you switched to voice studies. What happened?
– I think the idea started when I was in a relationship with a jazz pianist. Every weekend I witnessed how he lived with and through music. It was something I longed for as well. When I finished my studies in law, I felt far too young to participate in the ‘real world’. I wanted to study more. And that is when I  decided to take my chances and apply for the Conservatory of Amsterdam. I got accepted and my second life started.

– You are renowned for excellent interpretations of rediscovered and less-known operas. What attracts you to these works?

– What attracts me about these works is that for a very long period of time, no one has seen or heard these pieces. When you explore them, together with the musical team, it feels like unwrapping gifts at Christmas. And when you bring it back to life, you really can see the mark it has left in the history of music.

– You have already collaborated with György Vashegyi and his Orfeo Orchestra many times. How did you meet? Can you mention such a memorable project with him?

– György Vashegyi and I have been teamed up by the Centre de musique baroque de Versailles. We have performed numerous concerts which has resulted in a beautiful collection of CDs. All of them are special to me, but the one that is most memorable is maybe Phèdre by Lemoyne. The opera contains exciting and dark pieces combined with light and elegant phrasing, all on a grim story. Stylewise it feels like a transitional piece which is very interesting, because you have to choose which direction to go, based upon the material that is known to us from the time Lemoyne lived. I think György Vashegyi and I were equally pleasantly surprised by the way the opera was unfolding to us.

– In early March you performed Télaïre from Castor and Pollux in Budapest. What is your connection with the role and Rameau’s piece?

– I was first introduced to the opera Castor and Pollux in 2008, with Les Talens Lyriques at DNO. Immediately I fell in love with the lyrical beauty of French baroque music and I clearly remember listening to Anna Maria Panzarella and Veronique Gens and admiring the way they handled the text and polished their diction onto the melodic phrases. To sing this music with Veronique again was a great honor and pleasure.

Judith Van Wanroij - fotó: Posztós János / Müpa
Judith Van Wanroij – fotó: Posztós János / Müpa

– The core of your repertoire consists of, but is not limited to, French and Italian baroque music. You also recorded Gounod’s or Mahler’s work. How can you manage your voice in such a wide range of repertoire?

– I try to keep my voice as flexible as possible to be able to sing in the widest range of repertoire. Of course there are limits to what my voice can handle, but up to now I have had the pleasure of roaming through a lot of different styles and I am extremely grateful for that, because I love all of them and I would be a bit sad to be confined to just one of them.

– Could you let me in on your future plans or dream roles to fulfill?

– It might sound strange, but I don’t think in terms of dream roles to fulfill. I go with the flow and react to what is proposed to me or what is up for auditioning as it comes. In this way, I manage to enjoy the moment and to be content with the things I have achieved, instead of focussing on the future. The only plan is to sing and to do the best that I can, preferably with the nicest people.

Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésBarnák László pályázatát támogatta a szakmai bizottság Szegeden
Következő bejegyzés Leonhard Baumgartner: „Egy új, komolyabb felelősséget kaptam”

Ajánlott Bejegyzések

Ermonela Jaho - photo: Fadil Berisha
Interviews

Ermonela Jaho: “I have no expectations anymore, that’s why I always sing like it’s my last day on stage”

2023. március 20.11 perc olvasás
Fischer Iván és a Fesztiválzenekar - fotó: Marco Borggreve
Interviews

Iván Fischer: “I would do almost everything the same way”

2023. március 15.6 perc olvasás
Vilde Frang - fotó: Marco Borggreve
Interviews

Vilde Frang: “The important thing was to let the music happen”

2023. március 15.6 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Sisi gödöllői kastélya

Négyszögletű Kerek Erdő a Gödöllői Királyi Kastélyban

BDZ Promóció

Játékok és szenvedélyek a BDZ koncertjén

A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.