Közel egymillió dollárt spórol a New York-i Metropolitan, ha ez évadban tervezett hat bemutatóból csak ötöt tart meg.
Ez áll legalábbis indoklásként Peter Gelb, az évi 300 millió dolláros költségvetéssel működő dalszínház főigazgatójának közleményében, amelyben arról tájékoztat, hogy le kell mondani a spanyol rendező, Calixto Bieito Verdi interpretációjának New York-i bemutatóját.
A rendezőnek A végzet hatalma lett volna az első rendezése a Metropolitanben, s bár Gelb úgy nyilatkozott, hogy szeretné, ha Calixto rendezne New Yorkban, konkrétumokról egyelőre nem állapodtak meg. Gelb úgy fogalmazott, hogy az előadás színrevitele különösen magas költségekkel járt volna, amit most nem engedhettek meg maguknak. Mint mondta:
„Felelős döntéseket kell hoznunk, és meg kell őriznünk a hitelünket a közönségünk és a kiemelt támogatóink előtt.”
Az elmaradt bemutatót négy Verdi-koncerttel helyettesítik majd, amelyeken James Levine Verdi Requiemjét vezényli.
A szélsőségesen liberális és botrányos rendezéseiről híres Bieito menedzsmentje értetlenségének és csalódottságának adott hangot,
hiszen mint írják a rendező a legnagyobb lelkesedéssel dolgozott azon, hogy a darabot a Met színpadi lehetőségeinek maximális kihasználhatósága mentén dolgozza át.Mint emlékeztetnek rá, a 2015 novemberében, Londonban debütált darabot a brit közönség és kritika kitörő lelkesedéssel fogadta, s ekkor még a darab co-producere, Peter Gelb is elismerését fejezte ki.
Bieito egyébként a második olyan európai rendező, akinek törlik a betervezett darabját. Az előzetes egyeztetésekkel ellentétben ugyanis, a norvég Stefan Herheim Salzburgban debütált Mesterdalnokokját sem fogják bemutatni a 2019/20-as évadban. Itt színpadtechnikai okokra hivatkoztak.