A fuvola és a gitár beszélgetése

Győri Noémi, Koltai Katalin - fotó: Böröcz Balázs, Pilvax Stúdió

Győri Noémi és Koltai Katalin 2002 óta éve zenél együtt, közös kezdeményezésük a The classical flute and guitar project. Duójuk elsősorban bécsi klasszikus kamarazenét játszik saját átiratban, közös lemezük pedig Antonio Nava fuvola-gitár duóival 2011 őszén jelent meg.

Dialogues – Győri Noémi (fuvola) és Koltai Katalin (gitár) koncertje

július 25. 17.00 – Papageno Klasszik (Vigántpetend, katolikus templom)

Győri Noémi szólistaként és kamarazenészként világszerte 28 országban koncertezett. 2007-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Prőhle Henrik osztályában, majd posztgraduális diplomákat szerzett a Bécsi és Müncheni Zeneművészeti Egyetemeken, Barbara Gisler-Haase és Adorján András tanítványaként. Jelenleg a londoni Royal Academy of Music előadó-művészi doktori képzésében vesz részt, a program történetének első fuvolistájaként, a Philipp Loubser Alapítvány támogatásával. 2008 óta a müncheni Orchester Jakobsplatz szólófuvolistája, emellett rendszeres vendégművészként olyan kiemelkedő zenekarokban játszott, mint a BBC Filharmonikusok vagy a Bécsi Filharmonikus Zenekar. 2011-ben debütált a Carnegie Hallban az Alexader & Buono Nemzetközi Fuvolaverseny győzteseként. 2011-ben a Pro Europa Alapítvány Európai Ifjúsági Művészeti Díját, 2012-ben a New York-i székhelyű Salon de Virtuosi Alapítvány Karrierdíját, 2006-ban és 2009-ben az Artisjus Zenei Alapítvány előadó-művészi díját nyerte el. A Budapesti Filharmóniai Társaság háromszor választotta Fischer Annie-ösztöndíjas előadóművésznek. A manchesteri Royal Northern College of Music tanársegédje, amelynek a fiatal tehetségekkel foglalkozó részlegében 2011 óta önálló osztályát is vezeti. Mesterkurzusokat tartott Európában, Ázsiában, Amerikában, számtalan rádió- és tévéfelvétel és több lemezfelvétel örökítette meg fuvolajátékát.

Koltai Katalin gitárművészi pályáját az új utak keresése, az előadói szabadság, a gitárrepertoár szélesítése, a kortárs zene széles körű népszerűsítése, az összművészeti törekvések jellemzik. Intenzív résztvevője a magyar és nemzetközi kortárs zenei életnek. Számos zeneszerző dedikálta neki műveit, több magyar és külföldi ősbemutató közreműködője.2007-ben diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Eötvös József osztályában, további tanulmányait a brüsszeli Királyi Konzervatóriumban és a Maastrichti Konzervatóriumban folytatta Antigoni Goni, Raphaella Smits és Carlo Marchione növendékeként. Szólistaként és kamaraművészként rendszeresen koncertezik Magyarországon és világszerte, rangos zenei események és koncerttermek meghívottja. Nagy hangsúlyt fektet a kamarazenejátékra és rendszeresen készít saját átiratokat. A hagyományos klasszikus gitár mellett nyolchúros gitáron és lanton is játszik. 2007-ben Bodrogi Éva, énekművésszel és Bartek Zsolt, klarinétművésszel hozták létre a Mezítlábas Zenészek művészcsoportot, melyben a hagyományos repertoár mellett összművészeti produkciókat hoznak létre. 2008 óta a Magyar Állami Operaház gitár szólistája. Emellett szólistaként lépett föl Magyar Rádió, a Nemzeti Filharmonikusok, a Győri Szimfonikusok zenekarával is. 2007 nyarán jelent meg első szóló CD-je. Ezt követte a 2008 decemberében Harold Schiffmann amerikai zeneszerző gitárversenyének világpremierje, amelyet Antal Mátyás vezényelt. 2012 tavaszán jelent meg; az általa vezetett zenei együttes, a Mezítlábas Zenészek Paris-Rio-BuenosAires DE Budapest címmel a Gryllus Kiadó gondozásában. Mindemellett felvételeket készített a Magyar Rádió felkérésére. A Junior Prima díjas gitárművész zenepedagógusként is igen aktív, különös figyelmet szentel a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek művészeti nevelésének.

A Papageno Klasszik koncertjén Győri Noémi és Koltai Katalin Mozart Esz-dúr szonátáját és Beethoven Sonate caractéristique: Les adieux, l’absence et le retour című művét adja elő saját átiratukban, lesz egy Antonio Nava-darab (Serenata, Mercadante Elisa e Claudio című operájára), és nem hiányzik a repertoárról Astor Piazzolla sem (Cafe 1930, Bordello 1900 a Tangó történetéből).