„Káprázatos képek egy hanyatló társadalomról” – mondta Orwell a világhírű Cabaret című musical alapjául szolgáló naplófüzérről. Christopher Isherwood a múlt század legjobb politikai regényének tartott művében az 1930-as évek Berlinje szolgál háttér gyanánt, hősei közül a nácik szedik áldozataikat, a konferanszié démonikus.
„Ez nem vidám musical. Itt egy kopott, dekadens, kicsit furcsa, romlott világot fogunk megmutatni – mondta a június 23-án a Városmajori Szabadtéri Színpadon is látható Cabaret-rendezéséről Bozsik Yvette. – Az egyetlen igaz figura az író Cliff Bradshaw-é, aki valóban átélte ezt a történetet. Egyedül az ő vonala tiszta, minden más körülötte nem az, aminek mutatja magát. Ez a kettősség végig jelen van, csakúgy, mint az életben.”
A Városmajori Színházi Szemle e következő versenyműve, amelyet június 23-án láthat a közönség, a Kaposvári Csiky Gergely Színházból érkezik. Nem ez az első találkozása ezzel a musicallel a gesztusokban, mozdulatokban mélyen hívő koreográfusnak, Bozsik Yvette-nek. Korábban a mai korba igyekezett helyezni a rendezéseit, most szakít ezzel a szokásával. Korabeli hangulatot keltő előadást hozott létre, az 1930-as évek Németországát idézi meg a színpadon. Indokul pedig azt mondta egy interjúban, hogy olyan korban élünk, amikor „fontos, hogy vissza tudjunk nézni a múltunkra. Ráadásul akkor kiderül: a világ sem változott sokat 90 év alatt.
További információ és jegyvásárlás itt