A kövekező napokban a mesterkurzus professzorai lépnek közönség elé, a Trio Sospiri pedig időutazásra hív, hogy megismerjük a 17. századi szalonok világát.
Július 3-án egy igazán különleges hangversenyre kerül sor Vácott, a 35. Régi Zenei Napokon: Lax Éva, Bernhard Fork és Nicholas Parle Nagy Réka csellóművésszel kiegészülve adnak koncertet tanítványaik és a közönség számára. A professzorok koncertjén válogatást hallhatnak a barokk zene gyöngyszemeiből.
Lax Éva az idei ének kurzus professzora 1993 óta tanít magánéneket, 2015-től a Ward Mária Zeneművészeti Szakgimnázium régizene szakirányának magánének tanára. Rendszeresen tart régizenei kurzusokat énekeseknek, egyházzenészeknek, karvezetőknek. Az Affetti Musicali együttes alapító tagja, de számos más régizenei együttessel és zenekarral is fellépett hazánkban és külföldön. Számos CD-je jelent meg Telemann, Hasse, Steffani, Vivaldi szólókantátáival, Händel, Caldara, Carissimi operáival és oratóriumaival.
Bernhard Forck a berlini Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskola elvégzése után – ahol Eberhard Feltz tanította – a Berlini Szimfonikus Zenekar tagja lett. Ezzel egy időben kezdett érdeklődni a historikus előadásmód iránt, és tanulmányokat folytatott a szakterület számos elismert oktatójánál, többek között Nikolaus Harnoncourtnál a salzburgi Mozarteumban. Az Akademie für Alte Musik Berlinnel karöltve Bernhard Forck rendszeresen koncertezik Európa zenei metropoliszaiban, valamint turnézik a Közép-Keleten, Japánban, Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában csakúgy, mint Észak- és Dél-Amerikában.
Nicholas Parle Ausztráliában született, a Sydney-i Egyetemen szerzett diplomát. Londonba költözését követően számos vezető régizenei együttessel dolgozott együtt. 1989-ben a belga bruges-i nemzetközi csembalóversenyen első lett. 2014-ben a Royal Hollowayben szerzett zenei diplomát. Jelenleg Bécsben (Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wie), Lipcsében (Hochschule für Musik und Theater) és Londonban (Guildhall School of Music and Drama) tanít.
Július 4-én Krommer Lúcia, Kónya István, Bodrogi Éva, vagyis a Trio Sospiri koncertjét hallhatják a püspöki palota kertjében. A 17-18. század udvari arisztokráciájával párhuzamosan a polgári világban is kialakult a zenei élet: az egykori fejedelmi szobák mellett a polgári szalonokban is helyet kapott a hangszeres szóló- és kamarazene. A városi polgárok irodalmi-zenei klubokat hoztak létre. Az európai zenekultúrában először a barokk kori zeneszerzők merték az emberi érzéseket, az élet drámáit a maga valóságában ábrázolni, és ehhez addig soha nem ismert kifejezési eszközöket vettek igénybe. A komponisták e korban még fontosabbnak tartották az egyes szavak, szóképek megzenésítését, mint a mondatokét, itt még bátran beszélhetünk „szófestés”-ről.
„A Zenét és Költészetet mindig is Nővérekként tartották számon, akik kéz a kézben járva segítik egymást. Mindkettőjük önmagában is nagyszerű, de bizonyosan akkor a legcsodálatosabbak, amikor összekapcsolódnak, mert akkor semmi sem választja el őket a Tökéletességtől: ilyenkor úgy jelennek meg, mint a Bölcsesség és Szépség egyetlen közös megtestesülésben” – írja John Dryden a 17. század végén. A Trio Sospiri műsorában a barokk korának, ennek a zene– és kultúrtörténetileg is izgalmas időszak legjelentősebb komponistáinak műveiből válogattak oly módon, hogy azok bensőséges zenei világának egy változatos keresztmetszetét mutathassák be, és ezeken keresztül kicsit a hallgatók betekinthessenek olasz, angol, francia és német udvarok szalonéletébe, kamara-kultúrájába, megmutatva azt is, hogy a régi és a mai kor embere ugyanúgy érez és gondolkodik szerelemről, örömről, bánatról.