Sáry László január 1-jén ünnepelte 80. születésnapját. A Fészek Művészklub magyar kortárs zenét középpontba helyező sorozata ennek alkalmából – épp egy héttel később, január 8-án – az ő életművére koncentrál. Mivel apja állomásfőnök volt egy kis faluban Pannonhalmától nem messze, szolgálati lakásban éltek, s a mozdonyok zaja folyamatosan jelen volt életükben; a ritmika, zajok iránti szüntelen szeretete, vonzalma is ezekre az időkre vezethető vissza.
A Sáry László 1966-ban fejezte be tanulmányait a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés szakán. Szervánszky Endre volt a mestere. Christian Wolff munkássága egyértelműen hatást gyakorolt Sáry Lászlóra, amikor Darmstadtban járt, ezt a zeneszerző többször is hangsúlyozta élete során. Sajátos módszere a ma már sokak által ismert Kreatív zenei gyakorlatok kötetből tisztán kitűnik, egyben egyéni kifejezésmódja is megmutatkozik. Anglia, Belgium, Észtország, Franciaország, Japán, Olaszország is ismeri munkáit, hisz számtalan kurzust tartott ezekben az országokban főként zenetanárok számára, de a Színház- és Filmművészeti Egyetemen is használják a gyakorlatokat.
Sáry László Jeney Zoltánnal és Vidovszky Lászlóval azonos évfolyamba jártak a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Tanulmányaikat követően néhány évvel később Simon Albert közbenjárásával 1970-től megalapították az Új Zenei Stúdiót, mely húsz évig működött a budapesti Rottenbiller utcában. Eötvös Péter, Kocsis Zoltán és Kurtág György is az alapítók között szerepeltek.
Az Új Zenei Stúdió már említett darmstadti utazása és Christian Wolffal való találkozásuk azért volt jelentős, mert olyan kottákkal térhettek haza, melyek nyugatról származtak és egy egészen szokatlan, új zenei stílust képviseltek. Mindez inspirálta az alkotókat további művek komponálására. Christian Wolff nemcsak saját szerzeményeit, de John Cage, Earl Braun és Steve Reich muzsikáiból is adott kottákat. Ezeknek a műveknek a játszásához viszont nem állt még rendelkezésre hazai előadóművészeti gyakorlat, ezért Sáry László olyan készséggyakorlatokat írt, melyek segítették az általuk megszerzett művek eljátszását. A szerző később ezekből az etűdökből állította össze Kreatív zenei gyakorlatok elnevezésű kötetét.
Számos kitüntetéssel ismerték el: Kassák-díj (1979), Erkel-díj (1986), Bartók-Pásztory-díj (1993), Érdemes Művész (2000), Kiváló Művész (2008).
„A zene öröm, mely játékost és hallgatót egyaránt derűvel és jókedvvel tölt el” – fogalmaz Sáry László, aki nem csupán zeneszerző és pedagógus, hanem ízig-vérig színházi ember is. Volt a Katona József Színház zenei vezetője, több előadáshoz komponált zenét, és a Színikritikusok Díjával is elismerték.
A január 8-i koncert a műfaji meghatározás szerint: zenés játszótér Sáry László tiszteletére hanggal, szóval, mozgással, humorral. Közreműködik a Metrum Ensemble, Rozmán Lajos, valamint Nagy Norbert és Szilágyi Ágota sszínművész.