Händel oratóriumművészete drámai műfaj, akárcsak operái, ezek a művek lényegében operareformjának betetőzését jelentik. Nagy hangsúlyt fektetett a szöveg és a cselekmény zenei ábrázolására, sokszor szimpla kifejezőeszközökkel, vagy amik abban a korban rendkívülinek számítottak, egy erőteljes disszonáns akkord a zenében akkor valóságos robajként hatott. Más is tudott olyan mesteri fúgákat írni, de a szín volt az, amit Händel leleményesen belevitt a muzsikába.
A Händel-oratórium mindazt, ami a műfajnak lényege, úgy tudja realizálni, hogy minden elem a legmagasabb szinten jut érvényre. Technika és zenei ábrázolás egyensúlya. Halála után csak tovább fokozódott az oratórium-láz Angliában, noha hozzá mérhető zeneszerző nem akadt, csak kis kaliberű epigonok. Ám a későbbi korok nagy komponistáira is jelentős hatást gyakorolt oratorikus művészete, ezért alkothatta meg Haydn a A Teremtést és Az évszakokat, vagy Mendelssohn az Éliást.
A La Resurrezione, avagy A feltámadás Händel korai, itáliai korszakához köthető. 1707-ben érkezik meg Rómába, ahol Francesco Ruspoli márkiz, később herceg köréhez tartozik. Az oratórium Maria Kazimiera, lengyel királynő megrendelésére készült Carlo Sigismondo Capece librettója alapján. Az oratórium ősbemutatóját 1708. április 8-án, húsvét vasárnapján tartották fényes külsőségek között, amint ezt Ruspoli herceg fennmaradt számlái is bizonyítják. A librettót 1500 példányban nyomtatták ki, az előadást maga Arcangelo Corelli, zeneszerző és hegedűművész vezényelte. A korabeli sajtóhírek szerint az előadás zajos siker arathatott…
Az oratórium meghozta Händelnek az áhított hírnevet, az „Árkádiai Akadémia” is tagjai közé fogadta. Az akadémiának olyan kiváló tagjai voltak, mint Alessandro Scarlatti, Benedetto Marcello, Arcangelo Corelli, Ercole Pasquini.
A Papageno Rádió műsorán húsvét alkalmából 15:00-tól hallhatják e remekművet, nem mindennapi szereposztásban.
Angelo: Annick Massis, szoprán
Maddalena: Jennifer Smith, szoprán
Cleofe: Linda Maguire, alt
San Giovanni: John Mark Ainsley, tenor
Lucifero: Laurent Naouri, basszus
Vezényel: Marc Minkowski
Zenekari kíséret: Les Musiciens du Louvre
(Via Wikipedia, Fidelio)