Rory Kinneart a magyar nézők is ismerhetik például a James Bond-filmekből. A színházi és filmes szerepek után rendezőként próbálta ki magát. Mindjárt operarendezőként.
Több Shakespeare-karaktert alakított már, a londoni Nemzetiben Jágót és Hamletet játszotta, de ő volt három Bond-filmben is Bill Tanner. Ezúttal viszont az English National Opera (ENO) új produkcióját, a Téli regéből készült ősbemutatót rendezi. Azt a darabot, ami mindig izgatta, ami a veszteségről és a megbánásról szól. A főhős pedig értelmezése szerint egy autoriter, szinte diktátor vezető, aki megalázóan bánik a nőkkel, magasról tesz a természetre, és könnyedén határt húz saját és szomszédos ország között. Rory Kinnear szerint elég nyugtalanító, hogy egy négyszáz éves darab ennyire aktuális.
A zeneszerző a karmesterként is ismert Ryan Wigglesworth, aki Kinneart eredetileg librettistának kérte fel. A színész azonban nem érezte magát elég tapasztaltnak, sőt kvalifikáltnak erre a feladatra. Néhány év eltelt, Wigglesworth megírta a librettót, és ismét megkereste Rory Kinneart, ezúttal a rendezői feladatot kínálta neki. Az első válasz ekkor is az volt, hogy nem ért hozzá, de kikérte a prózai és opera-előadásokban is gyakorlott rendező, Richard Jones véleményét. Aki biztatta, hogy vállalja el, és a következő érvekkel támasztotta alá véleményét: a színész már elég sok rendezővel dolgozott ahhoz, hogy tudja, mi a rendező dolga, és nem kell hozzá nagy tudomány. „Úgyhogy elvállaltam.
Ha nem jön össze, mindenkitől bocsánatot kérek”
– avat be a döntés hátterébe.
Hogy elég-e a drámaismeret, gyerekkori zenetanulás és kóruséneklés, illetve zenei érzékenység ahhoz, hogy egy rendezésben gyakorlatlan színészből jó operarendező legyen? Kiderül.
(Via Guardian)