Az elmúlt napokban komoly nemzetközi felháborodást keltett az amszterdami Concertgebouw fiatalokat célzó, új reklámkampányának egyik filmje. Különösen brit zenészek, zenekritikusok írták meg lapokban, blogokban véleményüket. A következmény: mára eltűnt a videó a YouTube-ról.
Mivel mutatni nem tudjuk, megpróbáljuk emlékezetből elmondani, a kisfilm tartalmát. Egy rövid szoknyás, magassarkú cipős nő áll, csak deréktól lefelé láthatjuk. Egy kéz egy porszívócsőszerű eszközzel fújja föl a szoknyát, a porszívó hangja után Bach Air című darabja hallható. A kampány kitalálóinak igaza van, így még tényleg nem képzeltük el a komolyzenét.
Az ügynökség a sorozat többi videója nem verte ki ennyire a biztosítékot, bár – maradjunk annyiban – a lángoló műanyag flamingótól eljutni A tűzmadárig, és egy Playboy-nyuszi-füles, konfettiesőben álló kutyát egy platformra hozni Az állatok farsangjával, a fűnyíróval letolt virágokból Diótörő releváns részletére asszociálni sajátos humort jelez.
A kampány még elérhető filmjei:
És egy pozitív példa arra, hogyan lehet a szokásostól eltérően felhívni a figyelmet a klasszikus zenére:
(Via Slipped Disc)